رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: بخش نخست برنامه ششم توسعه شهریورماه به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت امشب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تعادل بخشی سفره‌های آب در دستور کار قرار دارد و اعتبار داده شده به شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی 23 میلیارد تومان است و باز هم اعتبار به این شرکت اعتبارات داده می‌شود.

وی افزود: مطالعات انتقال آب از دریای عمان تکمیل و تخصیصی متناسب با آن ارائه می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه بودجه لازم برای تامین آب 8 شهر مهم استان خراسان رضوی برای سال 95 اختصاص داده می‌شود گفت: در ارتباط با سفرهای فعلی 131 پروژه و با هزینه بالغ بر 723 اعتبار تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور عنوان کرد: استان خراسان رضوی از نظر تنش آبی وضعیت بدی دارد و انتقال آب باید صورت بگیرد.

نوبخت عنوان کرد: 93درصد پرداختی‎ها توسط سازمان برنامه ریزی صورت گرفته و 86 درصد از این تخصیص‌ها نیز به خزانه دولت واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص 100 درصدی برای تکمیل طرح‌های آبیاری تحت فشار خراسان رضوی امکان پذیر نیست اما تمام تلاش خود را برای تخصیص بیشتر اعتبارات به این حوزه داریم گفت: اصلاح الگوی کشت هم مورد توجه است و باید به سوی کشت گلخانه‌ای پیش برویم.

نوبخت افزود: قراردادی 3 جانبه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت جهاد کشاورزی و برخی از بانک‌ها انجام شده که در این قرارداد به دلیل عدم بودجه کافی، بانک‌ها تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهند تا اصلاح الگوی کشت انجام شود و کشت گلخانه‌ای گسترش یابد.

وی بیان کرد: 23 طرح در خلال سفرهای دولت تدبیر و امید تکمیل می‌شود و سازمان‌ها برای دریافت این بودجه‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

نوبخت عنوان کرد: تا پایان مرداد ماه امسال، 97 میلیارد و 61 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی خراسان رضوی پرداخت شد و یش بینی می شود که این میزان برای سال 94 بیشتر شود تاکید کرد: بخش اول برنامه ششم توسعه 3 شهریور 94 به دولت ارائه شده و سپس بخش اول لایحه تا پایان شهریورماه به مجلس داده می‌شود.

نوبخت با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری گفت: در دیدار دولت با مقام معظم رهبری، ایشان از اقدامات دولت همچون ثبات اقتصاد، مهار نرخ تورم از بالای 40 درصد به زیر 14 درصد، ارتقای رشد منفی 6.8 درصد اقتصاد و رسیدن به رشد مثبت 3 درصدی و ارزانی خدمات بهداشت و درمان تقدیر کردند.

نوبخت تاکید کرد: برای اختصاص بودجه‌ها اولویت پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی و طرح‌های جدیدی است که رابط بین دیگر طرح‌ها باشند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امکاناتی که در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، در شان افراد نیست و به دلیل کمبودهای آنجا می‌توان توقع برخی ناهنجاری‌ها را داشت. هیچ یک از حاشیه‌های کلان شهرها به اندازه حاشیه شهر مشهد دارای مشکل نیست که زیبنده حرم رضوی نیز نمی‌باشد.

نوبخت گفت: اعتبار 160 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات کشف رود در خلال سفر دولت تدبیر و امید تعیین شده است.

وی همچنین با اشاره به سایر اعتبارات برای مشهد افزود: برای اعتبارات زیارتی مشهد منابع بسیاری را در نظر گرفتیم اما مجلس شورای اسلامی در هنگام مواجهه با کمبود بودجه، سعی در کاهش بودجه زیارتی مشهد دارد.

نوبخت افزود: امروز 20 میلیارد تومان در اختیار شرکت توانیر خراسان رضوی قرار داده شد تا مسئله روشنایی شهر جدید گلبهار حل شود و در تلاش هستیم تا ابتدای سال 95 این پروژه تکمیل شود. منطقه گلبهار نیاز به فضاهای آموزشی دارد و در تلاش هستیم قبل از مهر بتوانیم 6 واحد آموزشی را تکمیل کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس