سخنگوی دولت با بیان اینکه درخواست برخی نمایندگان برای ارائه برجام در قالب لایحه به مجلس بر خلاف قانون اساسی است، گفت: از آنجا که هیچ امضایی از سوی رئیس‌جمهور در توافق صورت نمی‌گیرد، طبق قانون نباید این توافق به مجلس ارسال شود.

به گزراش مشرق، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری صبح امروز خود با بیان اینکه وزارت تعاون نسبت به حذف یارانه‌ها اقدام می‌کند و اعلام کرده اگر حذفی اشتباه بوده امکان اعتراض هست، اضافه کرد: یارانه افرادی که اعتراضشان به حق بوده پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: تا ماه آینده بخش اول لایحه برنامه ششم را به مجلس تقدیم می‌کنیم و بنا داریم لایحه بودجه را تا 15 آذر تقدیم مجلس کنیم؛ از این رو قانون شفاف‌سازی انتخابات به نظر نمی‌رسد در این مجلس به تصویب برسد اما ما استقبال می‌کنیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگر نشست خود با اشاره به اینکه دولت اجازه نفوذ آمریکا و هیچ کشوری در شرایط پساتحریم نمی‌دهد و با آن مقابله می‌کند تصریح کرد: ایران در این مذاکرات دست بالا را داشت و منافع ملی برای ما ارجح است.

وی در ادامه با بیان اینکه درخواست برخی از نمایندگان برای ارائه برجام در قالب لایحه به مجلس برخلاف قانون اساسی است، گفت: از آنجا که هیچ امضایی از سوی رئیس‌جمهور در توافق صورت نمی‌گیرد طبق قانون نباید این توافق به مجلس ارسال شود.

محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص شکایات مطرح شده از سوی مسئولان دولت قبلی نسبت به دولت فعلی اظهارداشت: ما نسبت به دولت قبل این اعتقاد را نداریم که با توجه به اسنادی که در اختیار‌مان قرار گرفته شروع به ایراد برخی اتهامات کنیم، معتقدیم مرجع رسیدگی به اتهامات قوه محترم قضاییه است و به جای این که این موضوعات را رسانه‌ای کنیم معتقدیم که قوه قضاییه کار خود را انجام خواهد داد و اصلا اخلاقی هم نیست که یک جانبه موضوعی را بیان کنیم.

وی افزود: در واقع ما از رسانه‌ای کردن اتهامات همواره معذوریم اگر چه معاون اول رئیس‌جمهور که رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است، مطالبی راجع‌به پرونده‌های مفتوح از جمله بابک زنجانی بیان می‌کند، اما این که اتهامات را در غیاب افراد مطرح کنیم اخلاقا درست نمی‌دانیم و فکر می‌کنیم این موضوع با آموزه‌های اسلامی در تعارض است.

سخنگوی دولت افزود: با این وجود سناریویی برای مسئولین دولت فعلی طراحی شده که طی آن اتهاماتی را وارد کنند در اینجا من به همه آن مسئولان محترم که این اتهامات را وارد کرده‌اند توصیه می‌کنم هیچ موردی را اغماض نکنند و اگر فکر می‌کنند خلافی صورت گرفته آن را به قوه قضاییه ارائه دهند تا به جای تشویش اذهان عمومی قوه محترم قضاییه در مورد آن صحبت کند.

وی با مورد توجه قرار دادن اتهاماتی که میرکاظمی نماینده مجلس نسبت به مسئولان این دولت بیان کرده، گفت: آقای میرکاظمی نماینده باشخصیت، اصول‌گرا و معتقد به قیامت هستند و اگر فکر می‌کنند تخلفی صورت گرفته آن را حتما به قوه قضاییه اعلام کند و اگر قوه قضاییه فساد یا خلاف قانونی را دید برخورد خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره موضوع پرونده کرسنت تصریح کرد: این پرونده بیش از ده سال است که مورد بررسی قرار گرفته و تردیدی ندارم که اگر قوه قضاییه خلاف قانونی می‌دید، برخورد می‌کرد، ما به عدالت و دقت و به استدلال قوه قضاییه اعتماد داریم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ ‌آمریکا اظهارداشت: دولت نه تنها با نفوذ آمریکا، بلکه با نفوذ هر کشوری در شرایط پسا تحریم مقابله خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این مذاکرات آمریکایی‌ها نگرانند که ایران دست بالا را داشته است و اگر با کشورهای دیگر وارد مذاکره شود منابع ما ارجح خواهد بود.

نوبخت با بیان این که ما نه تنها از عرصه اقتصاد، بلکه از عرصه‌های دیگر همچون عرصه فرهنگی و سیاسی به خوبی دفاع می‌کنیم، اظهارداشت: فرزندان ملت که پیروان واقعی مقام معظم رهبری هستند از این سنگرها به خوبی حفاظت می‌کنند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا درست است که اسناد محرمانه‌ای در برجام وجود دارد؟ که سخنگوی دولت در این باره توضیح داد: ما سند محرمانه‌ای در برجام نداریم و برجام بسیار شفاف است اما در ارتباط‌مان با آژانس نیز نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی درباره تقاضای مسئولین دولت قبل برای مناظره با مسئولین دولت فعلی نیز گفت: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم که آن افراد حرف‌هایشان را به رسانه‌ها منعکس کنند و حتی اگر انتقادی هم دارند از نظرات‌شان در جهت کمک به مردم استفاده خواهیم کرد.

نوبخت همچنین در این جلسه خبر داد که بر طبق آمار خزانه‌داری تا تاریخ 25 مرداد 1394 ، 5 هزار و 552 میلیارد تومان از بابت طرح‌های عمرانی پرداخت شده که این رقم نسبت به سال قبل در چنین روزی 229 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • مهاجر ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    بابا چهار دست و پاي نمايندگان ملت در ساير قوا را با اين توافقتون گذاشتيد تو حنا. ديگه خدايي حق اظهار نظر كه حلالشونه.در رابطه با كاري كه كرديد فقط تو قالب لايحه ارسالي به مجلس اعلام قبول مسئوليت كنيد . و به حق مجلس در رابطه با مطالعه نحوه ايفاي مسئوليت مورد اشاره احترام بگذاريد. سئوال حق مجلس است .
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    هر دفعه یک بهانه ای میارن! انقدر هم طول میدن تا شورای عالی امنیت ملی تصویب کنه ،بعد بگن نیازی نیست دیگه مجلس تصویب کنه
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    آقای نوبخت،سعدآباد،بیانیه بود نه توافق. هر روز بهانه ای جدید میارن که لایحه رو به مجلس ندن
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    من نمیفهمم چرا بین اینها دعواست. چرا اصل موضوع را کسی نمیگه. "حتما "یک کاسه ای زیر نمی کاسه" است
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    یک سوال از آقای نوبخت اگر این برجام احتیاج نیست به مجلس برود پس طبق قانون اساسی هم دولت بعدی می تواند این توافق را قبول نکند ضمنا در طول مذاکرات آقای عراقچی می گفت که برجام باید به تصویب مجلس برسد حا مخالف آن را می گوئید!!
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام بر سیدعلی خامنه ای که مظلومانه از حق واقعی این ملت و کشور دافاع میکنه
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    عجب روزگاری شده. معلوم نیست چه خوابی برای این کشور و ملت دیده شده
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    جدی جدی اینا فکر کردن همه چیز رو خودشون بدست اورده اند همه می دانند که از دولت قبل امریکا درخواست مذاکره داده بود و اگر نبود مقاومت دولت قبل امروز شما و دولت محترم ....
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    هرچی می خوایم حرف نزنیم و اتحاد رو در این شرایط حساس حفظ کنیم این دولت نمی ذاره و هی حرف های تحریک امیز میزنه.
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    خدایا این یکسال و چند ماه باقی مونده رو هم به خیر بگذرون
  • مهدی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    قبول جناب نوبخت به قول شما چیزمحرمانه ای نداریم.امازورتان به حریف نرسید.تقدیر میکنیم از تیم مذاکره کننده .
  • ناشناس ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اگر برجام به صورت لایحه به مجلس تقدیم شود مگر چه می شود که دولت این قدر با آن مخالف است بعضی می گویند اگر تعهدات داوطلبانه به قانون تبدیل شود به نفع کشور نیست در جواب باید گفت غرب به تعهداتش عمل نکرد ماهم عمل نمی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس