کد خبر 459457
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت در 400شهرستان کشور دارای شعبه در جهت ارائه خدمات امداد و نجات است.

به گزارش مشرق، ناصر چرخ ساز در جلسه شورای معاونین و مدیران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ساختمان صلح هلال احمر بیان کرد: امروز باید از ظرفیت های هلال احمر بیشتر استفاده کنیم تا خللی از نظر منابع احساس نشود.

وی با اشاره به فعالیت 400 شعبه جمعیت هلال احمر در سراسر کشور، گفت: در این شعبات دو هزار و 500 نفر فعالیت دارند.

وی با اشاره به برنامه های مهم امسال، اظهار کرد: برنامه توان افزایی با حضور چهار هزار نفر از امدادگران و توزیع تجهزات و امکانات جدید از جمله برنامه های مهم در جمعیت محسوب می شود.

چرخ ساز در ادامه بیان کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از نظر ساختار و فعالیت جزو استان های مهم و در درجه بندی هلال احمر دارای رتبه اول است.

این مقام مسوول با اشاره به حادثه خیز بودن خراسان رضوی اظهار کرد : هلال احمر خراسان رضوی در ارائه خدمات به ساکنان و میلیونها زائر در ایام مختلف عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

وی افزود : همچنین هلال احمر خراسان رضوی در اجرای برنامه های فرهنگی به ویژه در اجرای طرح قدمگاه عشق بخوبی درخشیده است.

معاون فرهنگی و امور استان های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه گفت: با توجه به نقش و جایگاه هلال احمر و وظایف خطیر این نهاد مقدس، امروز کار ما باید جهت و سمت و سو داشته باشد و اخلاص و رنگ و بوی دینی در کار ما جلوه گری کند.
حجت الاسلام حسینعلی زاهدی با اشاره به نقش شهدا به ویژه شهدای امدادگر هلال احمر در پیروزی انقلاب و حماسه آفرینی آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس و صبر و مقاومت خانواده آنان بیان کرد: امروز از نظر ارزش های دینی و توجه به مقام شهدا در برابر خانواده شهدای امدادگر بار عظیمی روی دوش ماست.

وی در ادامه با تقدیر از ابتکار هلال احمر خراسان رضوی در اجرای طرح قدمگاه عشق به مناسبت دهه کرامت گفت: این طرح یک کار ارزشمند محسوب می شود و حضور روحانیون در بین جوانان و بیان احکام شرعی و پاسخگویی به شبهات، به این طرح سمت و سوی دینی داده است و باید معنویات را به کل مجموعه هلال احمر انتقال داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز با اشاره به ویژگی های جمعیتی ، اقلیمی و جغرافیایی استان و پذیرایی سالانه از 25 میلیون زائر در این مراسم گفت: امروز همه ما در این استان پهناور خادم امام رضا(ع) هستیم و باید در شان آن امام همام خدمت کنیم.
مجتبی احمدی اظهار کرد : هلال احمر خراسان رضوی نیز با 20 شعبه و نمایندگی و 34 پایگاه امداد و نجات سعی می کند با برنامه های مدون به جایگاهی در شان مشهد الرضا(ع) برسد.
وی بیان کرد: در ایام آخر ماه صفر سال گذشته 202 هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند و خدمات مناسبی به این عزیزان ارائه شد.

وی با اشاره به برنامه های هفته دولت گفت: در هفته دولت پایگاه های کاشمر و خلیل آباد و مرکز تجاری -اداری درگز و نمایندگی جغتای افتتاح و راه اندازی شده است.
وی در خصوص طرح قدمگاه عشق گفت: این طرح برای دومین دوره با حضور 300 جوان از 23 استان و به مناسبت دهه کرامت اجرا شد و یک حرکت فرهنگی است که امیدواریم هرسال به بهترین وجه برگزار شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس