کد خبر 459456
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

تلاشهای برای رضایت گرفتن از اولیای دم برای بخشش محیط‌بانان محکوم به اعدام دنا ادامه دارد و به نظر می رسد خبرهای خوشی در راه است.

به گزارش مشرق، جلسات زیادی با دو خانواده مقتول در این ماجرا گرفته شده و خوشبختانه این جلسات نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته است.

در خردادماه گذشته حکم استیذان اسعد تقی زاده از محیط بانان محکوم به اعدام دنا صادر شد اما به خاطر ماه مبارک رمضان و با اجازه اولیای دم اجرای حکم به تعویق افتاد.

در این ماه گروههای مختلفی از طوایف، ایلات، فعالین فرهنگی، اجتماعی، علاقمندان محیط زیست، خانواده های شهدا، هنرمندان، معلولین و ... با حضور در خانه آقای رضایی اولیای دم مرحوم «مجتبی رضایی»؛ جوان طبیعت دوست هم استانی، خواستار بخشش محیط بان دنا شدند.

در همه این جلسات آقای رضایی و خانواده محترم ایشان با روی خوش از میهمانان استقبال کردند و اخلاق حسنه ایشان همه را تحت تاثیر قرار داد.

پس از این ماه نیز رایزنی های مختلف با تدبیر حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان ادامه یافت و در این زمینه خانواده آقای رضایی مشی بزرگوارانه ای داشتند.

در سفر دکتر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور به کهگیلویه و بویراحمد هم این موضوع در جلسه ای با حضور آیت الله ملک حسینی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت و نتایج خوبی حاصل شد.

اما این خانواده فرهنگی و طبیعت دوست به طور قطع دست به تصمیم بزرگی خواهند زد و همه ملت ایران و دوستداران محیط زیست را خوشحال خواهند کرد و الگویی از صبر و گذشت را به جامعه ایران معرفی می کنند.

غلامحسین خالدی دومین محیط بان پارک ملی دناست که در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است. روز گذشته دادگاه تجدید نظر این محیط بان برگزار و یک ماه دیگر به طرفین فرصت داده شد که مصالحه کنند.

در خصوص این پرونده هم اقدامات خوبی صورت گرفته و با بزرگواری اولیای دم مرحوم «پایه گذار» خبرهای خوش دور از انتظار نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس