کد خبر 459206
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴

موضوع این کتاب، شرح زندگی شهیدی است که در حادثه تروریستی شهرستان «پیشین»‌ در استان سیستان و بلوچستان همراه با سردار سرلشکر شهید «نورعلی شوشتری» به شهادت رسیده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، گفتنی است این شهید و دوستانش در مبارزه با مفاسد اجتماعی و دشمنان شرق کشور فعالیت زیادی داشته است و در این حادثه تروریستی سردار شهید "نورعلی شوشتری" جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه، سرتیپ پاسدار شهید رجبعلی محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، سرهنگ پاسدار شهید فرشاد شفیع‌پور، سرگرد پاسدار شهید شهرام زلفی، پاسدار شهید علی عربی و پاسدار شهید روح‌الله نوزاد و دو نفر از خبرنگاران صدا و سیما به نام‌های عباس گودرزی و محمد گونه فراهانی از شبکه دو سیما به شهادت رسیدند.
این کتاب را الناز عباسیان به سفارش شهرداری ناحیه ۲ منطقه ۱۹ شهر تهران در ۱۵۰ صفحه گردآوری کرده و پیش‌بینی شده است در روز سالگرد شهید در بیست و ششم مهر ماه طی مراسمی از آن رونمایی شود.

بنابراین گزارش، در این کتاب زندگی نامه این پاسدار شهید با روایت‌هایی از پدر و مادر و سایر اعضای خانواده این شهید بازگو شده و در انتها حدود ۵۰ عکس از رشادت‌های این پاسدار در کتاب آورده شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «صدیقه رهسپار» مادر با اشک و ناله سر صحبت از همسرش می گیرد وبا دست اتاق جلویی را نشان می دهد و می گوید: «همین جا توی این اتاق می نشست و شبانه روز نوارها را روی کاغذ پیاده می‌کرد. باور کنید تا قبل از شهادتش نمی‌دانستیم او چه سمتی دارد و وقتی به شهادت رسید تازه فهمیدیم که چه سمت‌ها داشت.» مادر که گریه امانش نمی‌دهد دوباره با همان چشمان خیس و صدای گرفته ناله می‌کند و به زبان آذری می‌گوید: «من پسرم را در لباس نظامی ندیدم. کسی نمی‌دانست که شهرام پاسدار بود. مسائل حفاظتی را کامل رعایت می‌کرد و ماموریت‌هایش را بی‌خبر از ما انجام می‌داد. حتی چندین بار هم مأموریت برون مرزی هم داشت که در یکی از این مأموریت‌ها جانباز شد.»
*کوله بار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس