کد خبر 458726
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷

موضوعی که باید از آن به‌عنوان بی‌سلیقگی نام ببریم و در سطح اقدام علیه امنیت ملی تحلیل کنیم، اجازه برای بازگشایی سفارتی است که در فتنه 88 در موضوعات داخلی ایران دخالت کرد.

گروه سیاسی مشرق – کشوری بر اساس یک اقدام سیاسی و برای جلب‌توجه افکار عمومی جهان، کرکره سفارتش را پایین می‌کشد؛ از سوی دیگر، در داخل کشور، گروهی غرب‌زده و وابسته به غرب، در گوش مردم زمزمه می‌کنند فرزندان ما و بسیاری از تجار و دانشجویان برای اخذ ویزا و روادید دچار صعوبت و مشکل شده‌اند و باید هر چه زودتر این سفارت شروع به کار کند.

دولتی روی کار می‌آید که گسترش رابطه با غرب را یکی از اهداف خود می‌داند و بر اساس همین هدف و با توجیه منافع ملی، تابو مذاکره و مکالمه تلفنی با غرب به‌خصوص آمریکا را به ثمن بخس می‌فروشد و کار را به‌جایی می‌رساند که بدون اطلاع به افکار عمومی و همچنین مجلس شورای اسلامی، اجازه بازگشایی خانه روباه را صادر می‌کند و حامیانش برای او هورا می‌کشند.

روزنامه دولتی ایران هم به دنبال سرمستی از بازگشایی سفارت‌خانه مزبور، یادداشت وزیر خارجه انگلیس در صفحه اول را تیتر می‌کند، یادداشتی که پرده از پیچیدگی اهداف استعمارگر پیر برمی‌دارد و نشان می‌دهد مسؤولان سیاست خارجی ، بازهم دست گل به آب دادند و بدون تدبیر، بدون اخذ امتیاز قابل‌توجه و حتی بدون هماهنگی‌های قبلی، فقط واسطه ورود جاسوسان به کشور شدند که این خود داستانی دارد...

"فلیپ هاموند" وزیر امور خارجه ملکه کاخ باکینگهام به نکته قابل‌توجهی در توجیه بازگشایی سفارت انگلیس اشاره می‌کند و بعد از منت گذاشتن بر سر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: واقعاً خوشحالم که اولین وزیر خارجه انگلیس هستم که پس از سال 2003 به ایران می‌آید و در ادامه با توجه به حسن ظن دولت روحانی به غرب، می‌گوید: از زمان انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور در ایران ما شاهد بودیم که جو بهتری برای بهبود روابط در بازگشایی سفارت‌ها داشته‌ایم[1]؛ حال‌آنکه این کشور به‌صورت یک‌طرفه سفارت خود را تعطیل کرد.

هاموند با سو استفاده از حسن ظن دولت تدبیر، پا را فراتر گذاشته و در تریبون دولتی رسماً اعلام می‌کند با بازگشایی سفارت در ایران، قرار نیست اتفاقی بیفتد، حتی این کشور حاضر به تسهیل نمودن اخذ روادید برای مردم، تجار و دانشجویان هم نیست؛ هاموند در روزنامه ایران می‌نویسد: من به‌خوبی از مشکلات اخذ روادید بریتانیا و لزوم سفر متقاضیان به ترکیه یا امارات متحده عربی آگاه هستم. ما فعالیت دوباره سفارت بریتانیا را با حضور مجموعه‌ای کوچک آغاز خواهیم کرد. از همین رو خدمات روادید بلافاصله پس از بازگشایی سفارت ارائه نخواهد شد. بااین‌حال ازسرگیری ارائه خدمات روادید در تهران برای ما در اولویت قرار دارد و امیدواریم طی چند ماه آینده بتوانیم این خدمات را عرضه کنیم.[2]

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر فیلیپ هاموند، برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران گفت: با توجه به اینکه انگلیسی‌ها خود سفارت را در تهران تعطیل کردند و رفتند و اکنون تصمیم به بازگشت گرفته‌اند و با توجه به اعداد قابل‌توجه ایرانیان مقیم انگلیس و تردد ایرانیان به این کشور، باز شدن سفارت انگلیس در تهران بدون خدمات کنسولی و صدور روادید ورود به کشور انگلستان به اتباع ایرانی قابل‌قبول نیست؛ بروجردی در ادامه این مطلب تأکید کرد: بنابراین اگر وزارت امور خارجه در یک اقدام متقابل تصمیم به فعال شدن دو سفارتخانه گرفته است حتماً باید در جهت ارائه خدمات کنسولی به اتباع ایران اقدام کند تا حتماً سفارت خدمات کنسولی را به ایرانیان ارائه کند.

به نظر می‌رسد هاموند با اعلام تأخیر در شروع به کار صدور روادید، تنها قسمت کوچکی از هدف جاسوسی این کشور را رسانه‌ای کرده است، بازگشایی خانه روباه مسئله‌ای بود که مدتی قبل سبب جنجال میان دولت ایران و انگلیس شد.

پس از بسته شدن سفارت این کشور طی وقایعی که در هشتم آذر سال 1390 و حمله برخی دانشجویان به این سفارت اتفاق افتاد، مسئله بازگشایی سفارت این کشور مراحل مختلفی را طی کرده است.
پس‌ازاینکه جک استراو در صدر هیئتی به ایران سفر کرد موضوع بازگشایی دوباره سفارت انگلیس در تهران قوت گرفت. دیدار رئیس‌جمهور کشورمان و نخست‌وزیر انگلیس که پس از سال‌ها در این سطح انجام می‌شد ناظران سیاسی را بیشتر به بهبود روابط دو کشور امیدوار کرد اما پس‌ از آنکه دیوید کامرون سخنان تندی را علیه کشورمان در صحن سازمان ملل ابراز داشت، موضوع بازگشایی سفارت کشورش در تهران بازهم به محاق رفت. باوجود اتخاذ سیاست تنش‌زدایی توسط وزارت خارجه کشورمان هنوز هم روابط دیپلماتیک میان ایران و انگلیس در نازل‌ترین سطح قرار دارد.

هاموند در اوایل آذرماه سال گذشته اعلام کرد که تلاش‌ها برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران به دلیل موافقت نکردن دولت ایران با ورود تجهیزات رایانه‌ای موردنیاز سفارت، با مانع روبه‌رو شده است. وی به نمایندگان مجلس عوام گفت: «مشکلات فنی‌ای وجود دارد که به‌سادگی قابل‌حل نیست. ما نیاز داریم که مقدار قابل‌توجهی تجهیزات وارد ایران کنیم، بخش زیادی از تجهیزات عملیاتی سفارت در جریان وقایع نوامبر ۲۰۱۱ (تجمع و ورود عده‌ای به سفارت انگلیس در تهران) از بین رفت. اگر قرار باشد آنجا شروع به کارکنیم، نیاز داریم تجهیزاتمان را به شیوه‌ای امن و مورداطمینان به آنجا منتقل کنیم.»

در این رابطه عباسعلی منصوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفته است: «انتقال تجهیزات مربوط به سفارت‌ها باید بر اساس کنوانسیون وین باشد و کشورها نمی‌توانند هرگونه وسیله و دستگاهی را به کشور دیگری وارد کنند و قطعاً انگلستان برای ایران هیچ تفاوتی با دیگر کشورها ندارد.»

حال باید مسؤولان ایران پاسخ دهند چگونه با انگلیس کنار آمده‌اند و ماجرای ارسال تجهیزات رایانه‌ای یا همان جاسوسی به کجا ختم شد.

موضوع دیگری که باید از آن به‌عنوان بی‌سلیقگی نام ببریم و در سطح اقدام علیه امنیت ملی تحلیل کنیم، اجازه برای بازگشایی سفارتی است که - در فتنه 88 در موضوعات داخلی ایران دخالت کرد - و دقیقاً هفت ماه قبل از انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان در سال جاری، با پهن کردن فرش قرمز ، به ورود آن‌ها برای ادامه جاسوسی خوش‌آمد گفتیم.

تحلیل گران معتقدند بعد از خروج انگلیس از ایران، آلمان نقش اطلاعاتی برای آمریکا و انگلیس را ایفا می‌کرد و با ورود انگلیس، قاعدتاً پل ارتباطی میان ژرمن‌ها با انگلیس و آمریکا تسهیل شده و احتمالاً عقبه آمریکایی‌ها بعد از ورود به کشور، با بازگشایی سفارت انگلیس، راحت‌تر در جهت نفوذ آمریکایی عمل خواهند کرد.

مشرق در گزارش‌های آتی به زوایای دیگری از این موضوع اشاره خواهد کرد.



 -[1] http://www.isna.ir/fa/news/94060100734

  -[2]http://iran-newspaper.com/newspaper/page/6010/1/80248/0

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • رضا ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اینجوری که شما میگید باید با کل دنیا قطع رابطه باشیم چون همشون به تبعیت از آمریکا در دوره تحریم ایران را آدم هم حساب نکردن
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مشرق از مشایی و جریان انحرافی مدتی مطلب نمی گذاری بزرگترین خطر "جهان اسلام".
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    چون فتنه هنوز نمرده است و انگلیس همه که مشهور به روباه است!
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اگه انگلیس غلطی بکنه اینبار ملت مشت محکمی بر دهان انگلیس و طرفداران داخلیش خواهند زد که برای همیشه یادشون نره
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    روباه همیشه روباست، حرفاشون خریدار داخلی در کشورشون داره. بالاخره باید اسرائیل رو خر کنن که همه چی به میل اوناست. گاهی اوقات تظاهر بهترین حربه ست.
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مرررررگ بر انگلیس
  • راجع ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    با توجه به دیداستعماری انگلستان به کشور های دیگر به خصوص ایران حضور ایشان در ایران خطر جدی برای حفظ استقلال ما خواهد بود . با توجه به سخنان آقای هاموند پس از دیدار با مقامات کشورمان با رسانه های بیگانه عمق دشمنی خود با ایران را نشان داده اند حال بر چه اساسی دولت محترم چنین تصمیماتی را اتخاذ کرده اند .ارتباط با دولت های دیگر به هر قیمتی که مناسب نمی باشد . و...
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اسرائیل زاده انگلیس مرگ بر انگلیس
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خوب نفوذ انگلیسی ها توی ایران تاریخیه همیهش هم آدمای خودشون رو داشتن بین قشرها مختلف تا اجازه ندن منافع راهبردیشون تو ایران دچار آسیب بشه
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    چون دوست ورفقای فتنه گرا هستن . چرا نداره عزیزم
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خخخخخخخ
  • سیاوش ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    برو مشرق یکی دیگر را سیاه کن. شما خودت با دولت هستی و با اینها بستی. ما رو سرکار نذار. فکر کردی زرنگی
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    آمریکا انگلیس حتی اسراییل
  • محمد ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خودکرده را تدبیر نیست خودرفتیم وخود امدیم کسی نگفت خوش امدید. انشالله وزارت اطلاعات تمام تدبیر خود را بررصد فعالیتهای روباه پیر وکفتار کبیر انجام خواهد داد.
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    یعنی برام خیلی جالبه که بدونم واقعا نمیفهمید چی به چیه یا با این قدرت خودتون رو میزنید به نفهمیدن
  • رسول مشهدي ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    بنظر اينجانب اگر آن آقاياني كه از ديوار يك سفارتخانه بالا رفتند و درها را شكستند و به حريم يك كشور تجاوز كردند و آن تخريبها را بوجود آوردند از نظر شما كار خوب و قابل دفاعي انجام دادند كه هيچ .از الان آنها را با نوشتن مقاله و سخنراني هاي هيجاني و ديگر وسايل ايشان را تحريك كنيد تا دوباره به اين عمل انقلابي خود مبادرت ورزند. برادر جان زدن و بستن و آتش زدن و از ديوار مردم بالا رفتن و ديپلماتها و توريستها را ترساندن كه كاري ندارد.هنر در تنش زدايي و ايجاد روابط بين دولتها و ملتهاست. براي اينكه نشان بدهم كار آن اقايان چقدر براي كشور هزينه ايجاد كرد يك مثال كه خودم بنوعي با آن سروكار دارم ميزنم. پس از بسته شدن درب سفارت آن روباه پير در 4 سال قبل تحريمهاي بانكي ايران از طرف اتحاديه اروپا اعمال شد.كاري به بقيه تحريمها مثل تحريم بيمه كشتيهاي نفتكش و تحريمهاي بازرگاني و محدوديتهاي سفر كه چقدر هزينه داشت.فقط همين تحريمهاي بانكي كوچولو موچولو.شركتي كه من در آن مشغول هستم براي واردات مواد اوليه خود از اروپا از طريق بانكها عمل ميكرد.بيشتر مواقع بصورت يوزانس و قسطي با 4درصد تخفيف براي خريدهاي بالاي 201 هزار يورو.ولي پس از اعمال تحريمها از طريق بانكهاي واسطه بصورت نقد و با حداقل 8 درصد پورسانت براي واسطه هاي انتقال پول كه هميشه يكي از اين واسطه ها يك بانك يا يك صرافي و يا يك شركت بازرگاني انگليسي بود با يك طرف در ايران يا در تركيه يا در امارات. گاهي اين پورسانت به 15 تا 25 درصد هم ميرسيد. ضمن اينكه نرخ ارز در مدت كوتاهي تا سه برابر شد. يعني ما براي خريد سالانه حدود خريد 2500000 يورو حداقل 200000 يورو به همان روباه پير اضافه پرداخت ميكرديم.تازه اين يكي از شركتهاي كشور ما بود.بعضي از شركتهاي توليدي چون توان پرداخت اينهمه پورسانت را نداشتند از توليد انصراف داده و عطايش را به لقايش بخشيدند.كه خود مشكلات ديگري براي كشور بوجود آورد. هنر اين اقايان تندرو به فربه شدن همان روباه پير و ديگر روباههاي پير و جوان كمك شاياني كرد.
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    انگلیسها دست از استعمار ملت ها بر نمی دارند
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    با حفظ هوشیاری و قدرت دفاعی ، داشتن ارتباط و منطق قوی می توان بر جهان اثر گذاشت .
  • علیرضا ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    نه که هرچه انتقاد شده تا بحال مورد توجه قرار گرفته
  • داریوش ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    کل تاریخ را دور بزنی نقطه ای راپیدا نمی کنی که انگلیس خبیث به ایران خیانت نکرده باشد پس ..............
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    با دوستان خدا دوست باشیدبا دشمنان خدا دشمن چرا عده ای امروز مایه امید دشمنان شده اند و جنایتهای امریکا و انگلیس را از یاد برده اند نمونه اش قحطی 1919تا 1917 که نصف جمعیت ایران با سیاستهای همین دولتها از بین رفتند 11میلیون نفر که خود هو لوکاست دیگری است ولی عبرت ....؟
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    ناشناس 01 10 یعنی هر کی مثل شما متهوهم نباشه هیچی نمیفهمه.
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    سفارت انگلیس همان جاسوسخانه امریکا ست
  • پسر پارسی ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    به هر حال این ضایعه دردناک را به مشرق تسلیت عرض میکنیم!
  • جانباز ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    بروتاریخ این استعمارگرمکاروبخون بعدحرف بزن.تاز مگه دنیا همین چندکشورن!!
  • رضا ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مرگ بر انگلیس خبیث مرگ بر روباه پیر مرگ بر آمریکا مرگ بروطن فروش خائن
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    لعنت بر دولت فخیمه بریتانیا
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    دیدی جواب منطقی نداری زدی تو خاکی!
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    بلکه روباه رو هم درس میده
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    کاسب رابطه با هر کسی به هر قیمیتی!!!
  • ایرانی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    از منفیها معلومه دورگه تو ایران هم فراوونه!
  • پیرمرد ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام بابام جان چرا همیشه به گوینده گیر میدین؟ ببینین چی میگه راجع به گفته ها نظر بدین ... لطفا من که میگم بالاخره رابطه با کشورها لازمه ... ولی زندگی با این مارمولک سمی هم خیلی مراقبت میخواد حالا اگه یک کسایی به انگلیس خوشبینند یا بدبین نیستند بقیه کارشون البته سخت تر میشه.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اماااااااااااان از بی منطقی !! آخه چه ربطی داره جواب نداری بدی چرا یه موضوع دیگه رو وسط میکشی ؟!
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مرگ بر انگلیس غصه نخورید ....
  • ناشناس ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    امریکا و انگلیس سایر کشورها رو به تحریم ایران ترغیب و تشویق کردند و باعث اصلی تحریمها این دو کشور استعمارگر هستند .
  • جلال ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    فقط مدعی اسلام وشیعه ایم.اگر کسی بدی کرده باید با اخلاق اسلامی با سیاست اسلامی جوابشو بدیم نه با مرگ فرستادن نه با افراط و تفریط. انشاءالله قدرت تفکر بدون تعصب به همون بده تا بتونیم واقیت هارو بهتر تحلیل کنیم.
  • ناشناس ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه مخالفین دولت قبل در سال 88 بود .
  • ناشناس ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خب پروفسور باید چشمامونو بازکنیم که ازهیچ کشوری گول نخوریم
  • ناشناس ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    روباه به مکاری معروفه نه به بدی .
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    تنها و منزوی بودن بهتر از رابطه با کشور های کثیف است و اینو تجربه نشون داده. تازه دنیا که همش اروپا نیست اتفاقا رابطه با کشور های شرقی و برخی کشور های آمریکای لاتین از اروپای رذل و پست بهتره. وقتی با دقت نگاه کنی می بینی که رابطه با این کشور ها چند برابر سودش ضرر داره.
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اصلا از نگاه هاموند شرارات میباره
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خباثت در خون انگلیسیهاست
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    در اينكه انگليسي ها ذات خبيثي دارند شكي نيست, اين ماييم كه بايد عاقل باشيو و گول آنها رو نخوريم و از خباثتشون عليه خودشون استفاده كنيم
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    ینی اونی که منفی داده داره باشعاری که همیشه توی نماز جمعه ها هست مخالفت میکنه و یکی از اصول انقلاب ( استکبار ستیزی) رو رد میکنه.
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اخلاق اسلامی میگه اشداء علی الکفار
  • محسن ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    در دنیای امروز اصل بر این است که تمام کشورها در خاک یکدیگر سفارتخانه داشته باشند (البته برای ما اسراییل مستثناست) و تغطیلی سفارتخانه امری استثنایی و مربوط به شرایط خاص است. حتی در زمان چنگ تحمیلی با صدام، کنسولگری های ایران و عراق باز بود.
  • حجت ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اقایونی که منفی میزنید بخونید چی نوشتن دوستان بعدشم اگر شما واقعا وطن پرست باشید که با دشمنانات رابطه صمیمی پیدا نمیکنید شما یا ایرانی نیستید یا رگ های ایرانی در وجودتان اندازه پلانگتونه همین انگلیس بود که ایران را به خاک سیاه نشاند را دور خودش جمع کرده مرگ بر انگلیس
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    با انگلیسا باید مثل خودشون رفتار کرد
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    بمیری هاموند
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    انگلیس به گور باباش خندیده بخواد دوباره به ایران بیاد
  • امین سالاری ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    برای نابودی ظلم و کفر جهانی باید ریشه آن را زد و ریشه آن انگلیس است
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    از حضور انگلیس در ایران خاطرات خوبی نداریم
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مردم ما عاشق مبارزه با صهیونیستها هستند
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    احسنت
  • دانشجو ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    آفرین درب سفارت انگلیس و امریکا در همه کشورهایی که نمیخوان وابسته باشن باید گل گرفته شود
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    برات متاسفم انگلیسی
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مرررررگ بر انگلیس
  • دهه هفتادی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    ان شا الله روزی برسه که دیگه نگیم مرگ بر انگلیس پ ن : ملت ایران تا نابودی نظام استکباری بریتانیا از شعار مرگ بر انگلیس دست نخواند کشید
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مشرق عالی بود ممنون
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    دهه هفتای دمت گرم با حال بود
  • فاطمه ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    همچنین شعار مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر فرانسه
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خب اینجوری که ما هم میشیم مثل اونا! هر کاری راه و چاه خودشو داره
  • مانی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    باور کن هیچ کدامشون متن رو نخون
  • حامد ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مثل اینکه جای سیلی قبلی که از ملت ایران خوردن خوب شده یکی دیگه میخوان
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    نباید به انگلیسیها اعتماد کنیم ما ضربه های زیادی از اینا خوردیم حالا هم که قراره روابط دوباره برقرار بشه باید هواسمون رو خیلی جمع کنیم چون حتما برنامه دارن
  • ایرانی ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اگه تاریخ رو مطالعه کرده باشید می بینید از این روباه که چه کفتار پیر غیر از استعمار و چپاول چیزی نسیب ما ها نشده پس بهتره درخانه دزدان و استعمارگران گل گرفته بشه
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    احسنت
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    انگلیس سالها برنامه ریزی کرد تا همین اشدا علی الکفار رو از زندگی مسلمانان حذف کنه کما اینکه در خیلی کشورها هم موفق شد و از اسلام چیزی جز نماز و روزه رو برای اون کشورها باقی نماند
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    دائم درحال نقشه کشیدن هستند کارشون هم خوب بلدن
  • Ali ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    طی بیش از دوقرن روابط ایران با انگلیس ،درتمام مصایبی که ملت ایران با آنها مواجه شده ،دولت انگلیس همیشه صحنه گردان اصلی بوده است.هرگز حافظه تاریخی مردم ایران آن فجایع راکه بیان هرکدام مثنوی هفتادمن می شود ،فراموش نخواهند کرد.برسیاست مردان است که همواره تحرک تحریک آمیز این روباه را به دقت کنترل کنند .البته هوشیاری پایدارمردم پشتیبان مسوولان است .انگلستان گرچه جایگاه اقتصادی خودرا نسبت به چندکشور دیگر ازدست داده اما درصحنه ی سیاسی جهان ودرطرح های شیطنت آمیز طرف اصلی مشورت با آمریکاست .یقین بدانید این کشورلحظه ای دست از دسیسه علیه ایران برنمی دارد .اگرکسی غیرازاین فکرکند دچار آلزایمرحافظه تاریخی است.
  • محمد ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    میگه "روباه به مکاری معروفه نه به بدی!" معنی حیله و مکر چیه؟
  • ارشیا ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    رسول مشهدی ایول اقای نا شناس زدی تو خاکی .....
  • حامد ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    حالم از سایت چرت شما بهم میخوره. متنفرم از افکار پوسیدتون. اه. اه.
  • علی ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    ما هرضربه ای که می خوریم از دوست هست دشمن را که می دانیم دشمن است حواسمان جمع است ما می دانیم که انگلیس وامثال آنها دشمن است ولی حواسمان باید به کسانی که ادعای دوستی میکنند باشه مثل روسیه که در تاریخ چقدر ضربه از روسها خوردیم ما باید دست دوستی با کشورهای منطقه بدهیم ولی حواسمان باید جمع باشد
  • رضا ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس