کد خبر 458682
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

همزمان با بزرگداشت هفته دولت، گزارش عملکرد یکسال گذشته سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری اعلام شد.

به گزارش مشرق، از جمله اقدامات سازمان سینمایی در یک سال گذشته می توان به بازگشایی خانه سینما تا مرحله برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل جدید، افزایش دو برابری (۱۰۰%) مخاطبان سینمای ایران و نجات سینمای کشور از ورشکستگی، اجرای طرح جهادی استقرار و نصب سامانه دیجیتال نمایش در کلیه سینماهای کشور و کاهش فشار مالیاتی بر حوزه سینما از طریق اصلاح آیین ­نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۳۹) ق.م.م کاهش ضریب مالیاتی فعالیت های سینمایی و اصلاح دستورالعمل ماده ۱۲ آیین­نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۳۹) ق.م.م و تشکیل کارگروه مشترک حل مسایل مالیاتی سینما اشاره کرد.

بنابراین گزارش، سهیم کردن اهالی سینما و صنوف سینمایی در نظام تصمیم­ گیری سینما نظیر شورای پروانه ساخت،شورای صنفی نمایش، هیأت اجرایی طرح کمک هزینه بیکاری، شورای فرهنگی مؤسسات تابعه و ... و تجدید سازماندهی جشنواره بین­ المللی فیلم فجر و تقویت بخش ­های ابتکاری از طریق جداسازی بخش ملی و بخش بین­ المللی جشنواره و برگزاری جداگانه در دهه مبارک فجر (بهمن ماه) و اردبیهشت ماه سال جاری از دیگر اقدامات سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری در یک سال گذشته است.

راه ­اندازی مدرسه ملی سینما به عنوان جایگاهی برای تأمین نیازهای اساسی سینما در حوزه آموزش و تشکیل شورای راهبردی امور بین­الملل سینمای ایران و شورای سیاست­گذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان با حضور شخصیت­ های برجسته سینمای ایران از دیگر اقدامات و فعالیت های این سازمان در این بازه زمانی است.

اقدامات سازمان در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

سازمان سینمایی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در سه بخش سینمای حرفه‌ای، سینمای مستند (طرح های مصوب و تحت حمایت مرکز سینمای مستند و تجربی) و سینمای آماتور تدابیر حمایتی داشته است.

در بخش سینمای حرفه‌ای آن دسته از فیلم های سینمایی که مروج فضایل و ارزش های والای اسلامی و انسانی هستند و بدین سبب تلویحاٌ و غیر مستقیم مبین و مبلغ سایر ارزش ها و هنجارهای دینی از جمله حجاب و عفاف هستند، معرفی شده اند.

فیلم های مورد اشاره حسب مورد در مراحل مختلف تولید، پس تولید و نمایش از حمایت های عام و خاص موسسات تابعه سازمان سینمایی (فارابی، موسسه رسانه های تصویری، سینمای مستند و تجربی و سینما شهر) بهره‌مند بوده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    ما که تو خود جشنواره اش سینما رفتیم و دیدم هم تعداد مخاطب رو نسبت به سالهای قبلش هم وضعیت حجاب رو تو فیلمها و تو سالن و هم همه آمارهای دیگه ای که به چشم یه چیز میبینیم به گوش چیزایی دیگه میشنویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس