کد خبر 458578
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: به نظر می‌رسد ساخت مرکز تجارت جهانی در بوستان ولایت منتفی شده است.

به گزارش مشرق، نثاری، شهردار منطقه 19 در جمع خبرنگاران با تاکید بر اجرای زیرساختها در شهر تهران گفت: علاوه بر اجرای زیرساختها در مباحث فرهنگی پررنگ‌تر حضور داریم و خدماتی که در منطقه انجام می‌شود با محوریت مسجد است.

شهردار منطقه 19 با اشاره به اینکه 5 دروازه شهر تهران در این منطقه قرار دارد، گفت: در تلاشیم تا تسهیلات خوبی به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به ساخت مترو در منطقه 19 گفت: 4 ایستگاه در این منطقه افتتاح شده و 2 ایستگاه دیگر به زودی افتتاح می‌شود و تعداد ایستگاه‌های مترو به 7 ایستگاه می‌رسد.

شهردار منطقه 19 درخصوص بوستان ولایت و آخرین تصمیمات گرفته شده برای این پروژه گفت: 70 هکتار این بوستان به فضای سبز تبدیل شده و هر طرحی که در بوستان ولایت اجرا می‌شود باید مصوبه کمیسیون ماده 5 و شورای شهر را داشته باشد.

به گفته نثاری این مکان تنها نقطه شهر تهران است که یک مجموعه 300 هکتاری بایر است و به راحتی می‌توان آن را به مجموعه خوب تبدیل کرد، کارهای طراحی این بوستان به معاونت شهرسازی سپرده شده و در نهایت طرح برای تصویب به شورا ارائه می‌شود.

شهردار منطقه 19 تاکید کرد که در بوستان ولایت هیچ ساخت و ساز مسکونی صورت نمی‌گیرد.

وی از ساخت بیمارستان مجهزی در بوستان ولایت خبر داد و گفت: البته قرار است مرکز پژوهشی علمی و دینی هم در این بوستان افتتاح شود.

وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود مرکز تجارت جهانی در بوستان ولایت ساخته شود، گفت: اسمی از آن آورده نشده و به نظر می‌رسد که طرح منتفی شده است.

نثاری با بیان اینکه از مجموعه 300 هکتاری بوستان ولایت، 80 هکتار آن به فضای سبز و مراکز فرهنگی تبدیل شده، گفت: برای 220 هکتار باقیمانده باید طرح و برنامه‌ریزی صورت گیرد تا این پروژه به خوبی اجرا شود.

وی به افتتاح نمایشگاه بین‌المللی در شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: قرار بود این نمایشگاه در شهریور افتتاح شود اما محمد باقر قالیباف شهردار تهران تاکید کرد که بعد از تکمیل نهایی پروژه افتتاح شود، یک سری ریزه‌کاری‌ها باقی مانده بود که آنها را تکمیل کرده و در بهمن ماه نمایشگاه بین‌المللی افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه 19 به مباحث آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در منطقه 19 و 20 بحث آسیب‌های اجتماعی پررنگ تر است، کوره‌پز خانه‌هایی وجود دارد که زنان و کودکان را به کار می‌گیرد که نباید این کار انجام شود.

نثاری افزود: این کوره‌پز خانه‌ها دو موضوع دارند، یک بحث شغل آنها و دیگری بحث مالکیت است، تمام کوره‌پزخانه‌ها مالکیت خصوصی دارند، 7 عدد آن را شهرداری تملک و به فضای سبز تبدیل کرد، 30 کوره پز خانه دیگر وجود دارد که مالکیت خصوصی دارد که اگر مالکین آن بخواهند ما حاضریم کمک کنیم و البته براساس اسناد بالادستی تغییر کاربری در آنها صورت می‌گیرد ولی هنوز مالکی مراجعه نکرده است.

نثاری همچنین از انتقال عوارضی تهران-قم خبر داد و گفت: چند نقطه در نظر گرفته شده ولی هنوز مشخص نیست که عوارضی به کدام نقطه در همین محدوده منتقل می‌شود.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس