کد خبر 458525
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۲۶ سنت افزایش یافت و به ۴۲ دلار و ۹۵ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از اینکه قیمت نفت در جلسه قبل به دلیل افت شدید شاخص ها در بازارهای بورس چین تا 6 درصد کاهش یافت، قیمت ها امروز اندکی افزایش داشت، اما همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم های 6 سال و نیم اخیر باقی ماند.

سهام های آسیایی امروز نیز به نظر در مقابل یک موج دیگر فروش سهام آسیب پذیر بودند و سرمایه گذاران نگران سقوط شدید اقتصاد چین، دومین موتور محرکه مهم اقتصاد جهانی بودند.

شاخص نیکی ژاپن امروز با 3.8 درصد افت به پایین ترین رقم ها در 6 ماه گذشته رسید، در حالی که گسترده ترین شاخص سهام های آسیا پاسیفیک در خارج از ژاپن به پایین ترین رقم 3 سال گذشته رسید.

بازارهای نفت به داد و ستدهای ساعات اولیه امروز واکنشی محتاطانه نشان دادند و در سطوحی قابل مقایسه با زمان اوج بحران مالی سال 2009 باقی ماندند. این نشان می دهد که نگرانی ها از چشم انداز اقتصادی چین حداقل به اندازه نگرانی ها از فزونی عرضه که موجب افت شدید قیمت ها در بیش از یک سال اخیر شده، بازار نفت را آشفته ساخته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 24 سنت افزایش به 38 دلار و 48 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 26 سنت افزایش داشت و به 42 دلار و 95 سنت رسید. این قیمت ها فاصله چندانی با پایین ترین قمیت های دیروز (37 دلار و 95 سنت و 42 دلار و 23 سنت) که پایین ترین رقم ها از اوایل سال 2009 تاکنون بوده ندارند.

بانک ای ان زد امروز صبح در یادداشتی نوشت: «کاهش شدید (قیمت نفت) ناشی از نگرانی ها در مورد کند شدن تقاضا در چین، همزمان با افزایش عرضه نفت از سوی اوپک و آمریکا بوده است.»

تولید نفت اوپک در تلاش برای بیرون راندن نفت شیل آمریکا از بازار به بالاترین رقم های خود رسیده است. اما هر دو رقیب تاکنون در بازار باقی مانده اند و این منجر به افت شدید قیمت ها به دلیل تولید بیشتر نفت شده است.

وانگ تائو، تحلیلگر رویترز گفت، نفت خام آمریکا بر اساس تحلیل فیبوناپچی احتمالا به 37 دلار و 5 سنت کاهش خواهد یافت و احتمالا قیمت نفت برنت نیز به 40 دلار و 29 سنت خواهد رسید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس