کد خبر 458608
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

پلاتز بر اساس اطلاعات ردیابی نفتکش‌ها مدعی شد، یک نفتکش دیگر از ناوگان ذخیره‌سازی نفت ایران بر روی آب، این ناوگان را ترک کرد. از زمان توافق هسته‌ای این چهارمین نفتکش از این ناوگان به شمار می‌رود که به مقصدی نامعلوم حرکت کرده است.

به گزارش مشرق، اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان داد یک نفتکش دیگر از ناوگان ذخیره‌سازی نفت ایران بر روی آب، این ناوگان را ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، از زمان توافق هسته‌ای در 14 جولای، این چهارمین نفتکش ایران است که ناوگان ذخیره‌سازی نفت بر روی آب مستقر در خلیج فارس را ترک می‌کند.

به نوشته پلاتز، این نفتکش که نانسی نام دارد و متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران است تا 19 آگوست 135 روز در جزیره خارک پهلو گرفته بود.

نفتکش نانسی با ظرفیت 2.1 میلیون بشکه‌ نفت، روز یک‌شنبه برای مدت کوتاهی در بندر فجیره امارات (منطقه‌ای که کشتی‌ها برای سوخت‌گیری برای سفرهای طولانی یا انتقال کشتی به کشتی در آنجا پهلو می‌گیرند) ظاهر شد و بار دیگر دوشنبه به سمت مقصدی نامعلوم از ردیابی خارج شد.

از زمان توافق هسته‌ای تاکنون، 3 نفتکش ایران، ناوگان ذخیره‌سازی نفت بر روی آب این کشور را ترک کرده‌اند. نفتکش استارلا، نخستین نفتکشی بود که جزیره خارک را پس از 216 روز ترک کرد.

در روزهای پایانی ماه جولای، نفتکش «سول» با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت، ناوگان ذخیره‌سازی ایران را ترک کرد و اکنون در آسیای شمالی عازم بندر اولسان کره جنوبی است.

در روزهای نخست ماه آگوست، نفتکش نوبل، ناوگان ذخیره‌سازی ایران را به مقصد فجیره ترک کرد و 9 آگوست در آنجا دستگاه‌های ردیابی خود را خاموش کرد.

منابع غربی، نفت و میعانات گازی ذخیره شده ایران بر روی آب را 51 تا 53 میلیون بشکه برآورد می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس