کد خبر 458516
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

فضای مجازی همواره راهی برای سو استفاده اطلاعات کاربرانی شده است که نسبت به حفظ اطلاعات شخصی خود در این فضا چندان تلاش نمی کنند.

گروه فضای مجازی مشرق- استفاده از تکنولوژی در هر حوزه ای می تواند در کنار محاسن معایبی را نیز به همراه داشته باشد.فضای اینترنت و شبکه بسیار ناامن است. همواره اخبار مختلفی پیرامون شکسته شدن مطمئن ترین روش های کدگذاری و پیدا شدن حفره های امنیتی در سرویس های رایج اینترنتی در سایت ها و شبکه های خبری در حال انتشار است.


شنود های واقعی در دنیای مجازی

در عصر حاضر، اطلاعات شخصی به با ارزش ترین کالاهای مبادلاتی در فضای مجازی تبدیل شده اند. قبل از نوشتن هر مطلبی و قبل از ارسال هر عکس و فایلی بدانید احتمال اینکه این اطلاعات در اختیار افرادی به غیر از مخاطب مورد نظر شما قرار بگیرند، همواره وجود دارد.

مراقب شنود های واقعی در دنیای مجازی باشید

سرقت اطلاعات و نقض حریم خصوصی همواره در حال صورت گرفتن می باشد. اطلاعات شخصی خود را در هرجایی وارد ننمایید، از رمزهای قوی استفاده کنید، دائما رمز های خود را تغییر دهید. در زمان اتصال به شبکه های عمومی نیز احتیاط عمل بیشتری به خرج دهید.

با این تفاسیر جای هیچ شکی نمیمان که شنود اطلاعات شما در این فضا چندان کار سخت و پیچیده ای نیست و تنها خود شما مسئول حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصیتان در این فضای نا مطمئن هستید.

مراقب شنود های واقعی در دنیای مجازی باشید


داشتن تعداد مناسبی از افراد در موضوع های مربوط به مهارت های فنی و استفاده از چهار عنصر استراتژیکی برای مقابله با چالش سرمایه انسانی کار آمد از لحاظ امنیت در فضای سایبری ، کمک خواهد کرد تا امنیت اینگونه محیط ها افزایش یابد.چهار روش استراتژیکی عبارت اند از:

الف) ترویج و توسعه برنامه های آموزشی دقیق در راستای تعلیم نیروی انسانی کار آمد در مراکز آموزشی از جمله مدارس ما.

ب) حمایت از توسعه و تصویب گواهی نامه های حرفه ای که از لحاظ فنی بسیار دقیق و شامل مولفه های عملی آموزشی و نظارتی سخت باشند.

ج) استفاده از فرایند ترکیبی استخدام و فرآیند کسب و منابع آموزشی به منظور بالا بردن سطح صلاحیت فنی کسانی که از سیستم های دولتی حفاظت ویا با آنها کار می کنند.

د) اطمینان از وجود مسیر شغلی جهت حفظ افراد با مهارت فنی سطح بالا.

به عنوان مثال وایبر در سالهای گذشته با توجه به گستردگی فعالیتش در دنیا و همچنین امکاناتی که به ظاهر برای رفاه حال مخاطبین ارائه کرده است توانسته بانک های اطلاعاتی خود را تکمیل و گاه در جهت حملات و برنامه ریزی های نظامی خود مورد استفاده قرار دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس