کد خبر 457984
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

عضو هیأت علمی و دانشیار میکرب‌شناسی انستیتو پاستور در واکنش به برخی اخبار مبنی بر ساخت واکسن‌های مُرفین، هروئین و شیشه، گفت: این خبر تکذیب شد و طرح تحقیقاتی متعلق به یکی از محققان انستیتو پاستور بوده و هنوز به اثبات نرسیده است.

 به گزارش مشرق، سیدداور سیادت مسئول پانل واکسن‌های باکتریایی شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروبیولوژی ایران بابیان اینکه در کنگره امسال اعضای جدیدی به پانل اضافه‌شده‌اند گفت: دستاوردهای جدید علم واکسن و همچنین مواردی چون اقتصاد واکسن در این دوره بررسی و به بحث گذاشته می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر مطالعات و تحقیقات جدید بر روی ایجاد زیرساخت و تولید دانش فنی در زمینه طراحی واکسن‌های باکتریایی در کشور در حال انجام است.

سیادت با اشاره به اینکه بازگشت به واکسن‌های نسل قدیم با نگاهی نوین و بازسازی آن‌ها برای بهبود کارایی ازجمله رویکردهای اخیر درباره واکسن‌های جدید است اظهار کرد: در حال حاضر واکسن‌هایی چون سه‌گانه در موسسه رازی و واکسن سل در انستیتو پاستور سال‌ها است که تولید می‌شود و کار بر روی تولید داخلی واکسن‌هایی چون مننگوکوک که وارداتی‌اند ادامه دارد.

عضو هیئت‌ علمی و دانشیار میکرب‌شناسی انستیتو پاستور در واکنش به برخی اخبار منتشرشده مبنی بر ساخت واکسن هرویین، مورفین و شیشه در انستیتو پاستور گفت: این طرح تحقیقاتی متعلق به یکی از همکاران انستیتو بوده و هنوز به اثبات نرسیده است.

سیادت ادامه داد: این خبر از سوی سازمان غذا و دارو و انستیتو پاستور نیز تکذیب شد، به‌هر حال واکسن بار معنایی مخصوص خود را دارد و نمی‌شود به هر چیزی واکسن گفت.                           

شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکرب‌شناسی ایران سوم تا پنجم شهریورماه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود. میکروب‌شناسی بالینی، میکروبیولوژی محیطی، میکروبیولوژی مواد غذایی، صنعتی و کشاورزی، میکروب‌شناسی عفونت‌های بیمارستانی، سوختگی و مقاومت میکربی، میکرب‌شناسی موارد خاص، میکرب‌شناسی زنوزیس و بیماری‌های عفونی نو پدید، میکرب‌شناسی ملکولی و زیست‌فناوری، تنوع گونه‌ای و سیستماتیک میکربی، میکرب‌شناسی گیاهان و مواد اولیه دارویی ضدمیکربی، میکرب‌شناسی دامپزشکی، میکرب‌شناسی آب و فاضلاب از محورهای این کنگره است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس