کد خبر 457967
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران توانست عنوان سومی مسابقات قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 19 سال جهان برای دهمین بار به مصاف حریفان جهانی رفت و توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد.

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از 23 مردادماه به میزبانی آرژانتین آغاز و به مدت 10 روز پیگیری شد. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به عنوان قهرمان قاره‌کهن آسیا در این رقابت‌ها شرکت کرد و از آسیا سه تیم دیگر شامل چین تایپه، ژاپن و چین هم حضور داشتند.

والیبال نوجوانان ایران پیش از این در 9 دوره مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده بود که چهار بار بر روی سکو رفته است و قهرمانی سال 2007 از جمله آنان است. دو نایب قهرمانی در سال های 2001 و 2009 و کسب مدال برنز این رقابت ها در سال 2003 از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت ها است که حالا باید کسب عنوان سومی مسابقات 2015 را هم به این ویترین اضافه کرد.

عنوان چهارمی در سال های 1989 و 2013، رتبه پنجمی در سال 2005، جایگاه نهم و دهم در سال های 1997 و 2011 از دیگر نتایج کسب شده از سوی تیم ملی والیبال نوجوانان در رقابت های جهانی است.

* تدارک خوب و شکست در گام نخست

فدراسیون والیبال برنامه‌ریزی و حمایت خوبی از تیم نوجوانان داشت؛ پس از اینکه تیم نوجوانان با هدایت محمد وکیلی توانست بدون حتی یک سته باخته قهرمان آسیا شود با حمایت یک شرکت خصوصی و تایید فدراسیون وارد لیگ برتر شد.

بازیکنان ایران با حضور در لیگ برتر توانستند تنه به تنه ستاره های والیبال ایران رقابت کنند و گاهی برای آنها مشکل هم ایجاد کنند؛ اما تمام این کارها برای کسب موفقیت در مسابقات جهانی انجام شد، جایی که تیم ایران در دور مقدماتی با تیم‌های لهستان، چین تایپه، شیلی و بلغارستان همگروه بود.

ایران در گام نخست برابر لهستان، قهرمان اروپا قرار گرفت و بازی را با نتیجه 3 بر یک واگذار کرد، اما با این حال توانست سایر حریفان خود را شکست دهد.

* شکست دوباره برابر قهرمان اروپا و کسب عنوان سومی


شاگردان وکیلی در مراحل بالاتر توانستند آلمان و ایتالیا را شکست دهند تا بازهم برای رسیدن به دیدار پایانی به مصاف لهستان بروند. نوجوانان ایران که انگیزه زیادی برای انتقام گیری داشتند متاسفانه بازهم نتوانستند حریف خود را شکست دهند تا به فینال نرسند.

ایران در دیدار رده‌بندی مقابل روسیه قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر یک روسیه را از پیش رو بردارد تا به این ترتیب با قبول تنها دو شکست آن هم برابر لهستان، قهرمان اروپا عنوان سومی را کسب کند. تیم لهستان هم در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 2 آرژانتین، میزبان مسابقات را شکست داد و بعد از قهرمانی اروپا، قهرمانی جهان را هم کسب کرد.

* کادر فنی تمام ایرانی باید حمایت شود


حالا که تیم ایران با محمد وکیلی توانست بعد از 6 سال به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کند، نظرات متفاوتی درخصوص وی و همکارانش مطرح می‌شود؛ برخی‌ها می‌گویند این تیم باید با مربیانش به رده جوانان برود و برخی دیگر می‌گویند که کادر فنی نوجوانان باید در همین رده بماند تا تیم دیگری را بسازد.

باید از کادر فنی تمام ایرانی حمایت شود؛ همان‌ کادری که با عملکرد خوب خود همه را امیدوار کرد و نشان داد که در رده‌ نوجوانان چراغی روشن است و می‌توان با این بازیکنان به آینده امیدوار بود. بدون شک کادر فنی تیم ملی نوجوانان با حضور وکیلی، طلوع‌کیان و مومنی‌مقدم و... هماهنگی خوبی دارد و توقع می‌رود فدراسیون برای ادامه کار آنها با هم اقدامات لازم را انجام دهد. وکیلی و دستیارانش با کمک گرفتن از روانشناسان تلاش کردند تا نوجوانان پرنوسان را از نظر روحی برای هر مسابقه آماده کنند.

* مجرد، بهترین مدافع چهاردهمین دوره شد

پس از پایان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان اسامی برترین بازیکنان این دوره از مسابقات اعلام شد که علی‌اصغر مجرد به عنوان بهترین مدافع معرفی شد و در ترکیب تیم رویایی جهان قرار گرفت.

اسامی بازیکنان برتر این مسابقات در ترکیب تیم رویایی نوجوانان جهان در پست‌های مختلف به شرح زیر است:

کایو ریبریو از برزیل بهترین اسپکر

جان مارتینز از آرژانتین بهترین اسپکر

اسکات استادیک از آمریکا بهترین مدافع

علی‌اصغر مجرد از ایران بهترین مدافع

الکساندر فیگیردوالیاس از برزیل بهترین لیبرو

کامیل دروشنسکی از لهستان بهترین پاسور

دمیتری یوکاولل از روسیه بهترین پشت خط زن

بارتوش کولک از لهستان ارزشمندترین بازیکن

* میزبانی ضعیف و عدم پخش زنده مسابقات

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان سال 2015 به میزبانی دو شهر آرژانتین و با حضور 20 تیم برتر جهان برگزار شد. شهرهای رزیستنس و کرینتس میزبان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان در آرژانتین بودند که این شهر ها در شمال این کشور و نزدیک مرز آرژانتین و اکوادور قرار دارند.

مهمترین نکته ای که نوجوانان ایران را در ابتدای مسابقات مورد اذیت و آزار قرارداد موضوع میزبانی آرژانتینی‌ها بود که به گفته ناظران فدراسیون جهانی، این میزبانی اصلاً در حد مسابقات جهانی نبود. موضوع دیگری که کمبودش در مسابقات احساس می‌شد پخش زنده مسابقات بود. متاسفانه هیچکدام از مسابقات تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از رسانه ملی پخش نشد و احتمالاً مسئولان صداوسیما برای این اتفاق هم دلایل قانع کننده‌ای خواهند داشت.

* رده بندی نهایی 20 تیم حاضر شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به شرح زیر است:

1- لهستان

2- آرژانتین

3- ایران

4- روسیه

5- ایتالیا

6- برزیل

7- آمریکا

8- چین

9- ترکیه

10- کوبا

11- فرانسه

12- بلغارستان

13- آلمان

14- مکزیک

15- ژاپن

16- شیلی

17- بلژیک

18- چین تایپه

19- پورتوریکو

20- مصر
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس