مسئول دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری از انتشارت اثری شامل ۵۰ خاطره از دفاع مقدس برای گروه سنی نوجوان خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حسین فتاحی، مسئول دفتر ادبیات کودک و نوجوان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آثار جدید در دست انتشار این واحد گفت: قرار است اثری شامل 50 خاطره از خاطرات دفاع مقدس منتشر شود. این اثر برای گروه سنی نوجوان تنظیم شده و در بردارنده خاطراتی از روزهای مقاومت مردم ایران برابر رژیم بعث است.

وی ادامه داد: این اثر در قالب «پنجاه‌‌تایی‌ها» منتشر خواهد شد. در کنار این اثر، کتابی دیگر نیز در این مجموعه به حوزه طنز برای نوجوانان اختصاص دارد. این کتاب نیز به ارائه 50 قصه طنز برای این گروه سنی اختصاص دارد. این آثار بعد از اتمام از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.

فتاحی همچنین از انتشار مجموعه‌ای دیگر با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی خبر داد و گفت: علاوه بر این موارد، دفتر ادبیات کودک و نوجوان بنا دارد مجموعه‌ای شامل 50 قصه را که با محوریت سبک زندگی اسلامی ایرانی نوشته شده، روانه بازار کتاب کند. این اثر به منظور ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی برای گروه سنی نوجوان نوشته خواهد شد. در این اثر قصه‌های انتخاب شده براساس همین فرهنگ است. تلاش شده تا شخصیت‌ها در این کتاب رفتاری مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی داشته باشند و نوع نگاه و برخوردشان به زندگی از این دریچه باشد.

فتاحی یادآور شد: مسائلی مانند دین و فرهنگ اصیل موضوع اصلی در این کتاب است. شخصیت‌ها در این 50 قصه با رفتارشان این نوع فرهنگ را به مخاطب یادآوری می‌کنند. مدارا، رعایت با دیگران، انصاف داشتن در رفتار، مروت و جوانمردی و ... از موضوعات محوری این داستان‌ها است. محوریت داستان‌ها نکاتی‌ست که بزرگان دینی بر آن توصیه کرده‌اند. نویسنده در این اثر تلاش دارد تا زندگی سالم را به نوجوان مخاطب خود به روش غیر مستقیم بیاموزد و به او یادآوری کند که نگاه خودپسندانه، نگاهی دور از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس