وزیر بهداشت و درمان و آموزش گفت: به مردم شریف و عزیز کشورمان به خصوص نسل جوان ما گزارش درستی از خدمت رسانی، ایثار و فعالیت های ویژه ی پزشکی ارائه نشده است تا آنها بدانند که جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس پا به پای رزمندگان در خط مقدم و نزدیک ترین محل ها به خط مقدم حضور مستمر داشتند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سید "حسن قاضی زاده هاشمی" وزیر بهداشت و  درمان و آموزش کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  اجتماعی دفاع پرس در خصوص نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: متاسفانه نقش پزشکان و به طور کلی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس هیچ وقت به تصویر کشیده نشده است.

وی ادامه داد: به مردم شریف و عزیز کشورمان به خصوص نسل جوان ما گزارش درستی از خدمت رسانی، ایثار  و فعالیت های ویژه ی پزشکی ارائه نشده است تا آنها بدانند که جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس پا به پای رزمندگان در خط مقدم و نزدیک ترین محل ها به خط مقدم  حضور مستمر داشتند.

وزیر بهداشت و  درمان و آموزش با اشاره به خدمات جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس به اقدامات صورت گرفته برای ساخت دو فیلم سینمایی در این زمینه اشاره کرد و افزود : صدا و سیما و سازمان نشر آثار دفاع مقدس باید دراین حوزه فعال تر عمل کنند ولی همه ما مسوولیم تا نقش تاریخی جامعه پزشکی در دفاع مقدس را معرفی کنیم.

دکتر هاشمی با بیان این مطلب که وظیفه همه است تا تاریخ ملت و تاریخ مقاومت مردم را به تصویر بکشند، افزود: نقش جامعه پزشکی در آن دوران حماسی بسیار تاثیر گذار بود و این موضوع را دوستانی که در آن دوران حضور داشتند به خوبی به یاد دارند و دیدند که مجموعه جامعه پزشکی با کمترین تجهیزات چه اقدامات بی نظری را به مجروحین جنگی ارائه دادند.

وزیر بهداشت و  درمان و آموزش با اشاره به حضور پزشکان و پرستاران در خطوط اول مقدم تصریح کرد: جامعه پزشکی بنا بر تاکید دین مبین اسلام نه تنها برای ایرانیان بلکه در تمام دنیا حتی آنهایی که دشمنان ما بودند همه نوع جان فشانی کردند که همین برای ما قابل احترام و باعث افتخار است.

دکتر هاشمی با بیان این مطلب که جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس از هر گروه سنی با هر گونه اعتقاداتی مشتاقانه در جبهه های حق علیه باطل حضور بهم رساندند گفت: به اعتقاد بنده نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه بعد از آن دوران حماسی نیز این ایثار و از جان گذشتگی جامعه پزشکی ادامه دارد و در تمامی مناطق کشور در روستاهای دور افتاده بهترین پزشکان ما در حال خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان هستند.

وزیر بهداشت و  درمان و آموزش در پایان اظهار کرد: جامعه پزشکی کشور نه تنها در  کشور خودمان بلکه در کشورهایی که مردم مظلوم  آن مورد ظلم ظالمین واقع شده اند نیز با تمام وجود حضور پیدا می کنند. در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن و هر جای دیگری که نیاز باشد قطعا حضور خواهند داشت و من فکر می کنم که مردم شریف ایران قدر شناس جامعه پزشکی هستند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس