وزیر بهداشت گفت: ما به شرایط موجود معترضیم؛ زیرا از آنچه به عنوان فرهنگ جهادی و انقلاب مدنظر داشته‌ایم فاصله داریم و از دستگاه‌های اجرایی توقع بیشتری می‌رود که به این موضوع توجه داشته باشند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بیست و هفتمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ و جهاد با حضور وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی برگزار شد.

در این مراسم، جوادی معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت‌های نیروهای جهادی در زمان جنگ گفت: جهاد کشاورزی با داشتن 550 هزار رزمنده و جهادگر و تقدیم سه هزار و 300 شهید، نقش بی‌بدیلی در مهندسی رزمی هشت سال دفاع مقدس دارد.

وی تأکید کرد که این میراث، افتخار بزرگ برای وزارت جهاد کشاورزی به حساب می‌آید.

در ادامه این مراسم سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی درباره فرهنگ جهادی در کشور، گفت: دوستانی که در سپاه بودند با حمایت امام بزرگوار و مسئولین نظام توانستند تحول جدی در بخش دفاعی ایجاد کنند و در حال حاضر انقلاب دارد سود آن را می‌برد.

وی افزود: اما تلاش‌های ما در جهاد سازندگی به نتیجه نرسیده، زیرا در نیمه راه برخی تصور کردند دولتی‌شدن ما در پیشبرد اهداف انقلاب مؤثرتر خواهد بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: البته بسیاری از مدیران و مسئولین و کسانی که در دولت، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها هستند از پرورش یافتگان همین نهاد ثمربخش جهاد سازندگی هستند اما اشکالی که داشت، این بود که کارکردن در این بخش بسیار سخت‌تر شد.

هاشمی تصریح کرد: مسئولان ما هم دچار تردید شدند که از جهاد باید حمایت یا آن را در دولت ادغام کرد که دومی اتفاق افتاد و آن تحولی که باید در بخش اجرایی کشور به وقوع بپیوندد، هیچ‌وقت اتفاق نیفتاد و آسیب‌هایی که امروز می‌بینیم بخش عمده آن از همان است.

وی اضافه کرد: اگر از فرهنگ جهادی اسم می‌بریم چیزی نیست غیر از همان صحبت‌هایی که در اول داشتیم و مشکلاتی مانند عدم خداباوری، بی توجهی به ظلم‌ستیزی، توجه نکردن به بیت‌المال و حرام و حلال، راه نینداختن کار مردم و عدم احترام به آنها، مربوط به فرهنگ طاغوتی است که در مقابل آن فرهنگ انقلابی و فرهنگ جهادی وجود دارد که در دستگاه‌های اجرایی باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

وزیر بهداشت در جبهه
هاشمی بر همین اساس خاطرنشان کرد: امروز هم اگر دنبال میراث جهاد و فرهنگ جهادی هستیم و از آن با افتخار یاد می کنیم، همه باید در خدمت محرومین بوده و به بیت‌المال حساسیت و توجه داشته ویژه باشیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: ما به شرایط موجود معترضیم؛ زیرا از آنچه که به عنوان فرهنگ جهادی و انقلاب مدنظر داشته‌ایم فاصله داریم و از دستگاه‌های اجرایی توقع بیشتری می‌رود که به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در پایان گفت: امید می‌رود به سمتی حرکت کنیم که دیگر شاهد محرومیت در کشور نباشیم و مردم به خاطر مسائل مالی از درمان و سایر آسیب‌های اجتماعی محروم نباشند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    فعلا که از نام جهاد فقط اسمش مانده و مابقی بروکراسی دولتی ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس