کد خبر 457475
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴

اقدام یک فرد مسلح که روز گذشته قصد کشتار مسافران قطار سریع السیر پاریس - آمستردام را داشت موجی از نگرانی ها را در میان جامعه این کشور و کشورهای اروپایی برانگیخته است.

گروه بین الملل مشرق- اقدام یک فرد مسلح که روز گذشته قصد کشتار مسافران قطار سریع السیر پاریس - آمستردام را داشت موجی از نگرانی ها را در میان جامعه این کشور و کشورهای اروپایی برانگیخته است. روز گذشته مسافران این قطار مسافربری به اقدامات یکی از سرنشینان مشکوک شده و پیش از هر اقدامی وی را دستگیر کردند.

دستگیری عامل حمله به قطار در فرانسه+عکس و فیلم

به گزارش منابع رسانه ای فرانسه، هویت ضارب که یک مراکشی بیست و پنج ساله به نام ایوب الخزانی بود و به تایید پلیس فرانسه رسید، از قبل برای مقامات بلژیکی، فرانسوی و اسپانیایی شناخته شده بود. وی سال گذشته برای مشارکت در جنگ علیه مردم و دولت سوریه به این کشور سفر کرد و همین امر احتمال ارتباط این حمله ناکام با گروه تروریستی - تکفیری داعش را تقویت کرده است. 

دستگیری عامل حمله به قطار در فرانسه+عکس و فیلم

گفته می شود وی در فوریه سال ۲۰۱۴ به توصیه مقامات امنیتی اسپانیا، در لیست افراد با گرایش‌های افراطی سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه قرار گرفته است. الخزانی در هنگام ورود به قطار پاریس - آمستردام مسلح به یک قبضه سلاح کمری، یک قبضه مسمسل خودکار کلاشنیکف، مقادیری مهمات و چاقو بوده و همین موضوع موجب حمله دو تن از مسافران (که از قضا عضو واحد نیروهای ویژه ارتش آمریکا بودند) به وی و خلع سلاحش شد.

دستگیری عامل حمله به قطار در فرانسه+عکس و فیلم

دو آمریکایی که فرد مسلح را خلع سلاح کرده‌اند، یکی عضو یگان ویژه نیروی هوایی و دومی عضو گارد ملی آمریکا هستند. آن‌ها عصر روز جمعه با «آنتونی سادلر» دوست دوران کودکی‌شان با قطار از آمستردام به پاریس می‌رفتند که وی نیز برای مهار کردن فرد مهاجم وارد عمل شد. مقام‌های فرانسوی گفتند: در این حادثه سه نفر زخمی شدند که جراحات دو نفر از آن‌ها جدی است.

دستگیری عامل حمله به قطار در فرانسه+عکس و فیلم

از سوی دیگر مقام‌های «آراس» به این سه مرد آمریکایی مدال شجاعت اعطا کردند. «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای شجاعت فوق‌العاده مسافران از جمله «کریس نورمن» مشاور انگلیسی برای کمک به خلع سلاح کردن فرد مهاجم را ستود.
«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز از جمله کسانی است که اقدام این سه مرد آمریکایی را ستود.

دستگیری عامل حمله به قطار در فرانسه+عکس و فیلم

بخش مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا قدردانی خود را برای شجاعت و واکنش سریع چند مسافر، از جمله نظامیان آمریکا که برای مهار کردن مهاجم از خودگذشتگی نشان دادند، ابراز کرده است.

دستگیری عامل حمله به قطار در فرانسه+عکس و فیلم

کارشناسان امنیتی بارها درباره تهدید تروریستی جدی جهادیون اروپایی پس از بازگشت آنها از سوریه یا عراق به کشورهایشان هشدار داده اند. سخنگوی یوروپل، آژانس پلیس اتحادیه اروپا، گفت که اروپایی هایی که از عراق و سوریه باز می گردند «جدی ترین تهدید تروریستی برای اروپا از زمان حوادث یازده سپتامبر اند.»

دستگیری عامل حمله به قطار در فرانسه+عکس و فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    نمیدونم چرا نا خودآگاه یاد فیلم های هالیوودی افتادم. قهرمانانش هم آمریکایی بودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس