کد خبر 457396
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

رئیس سازمان سینمایی نوشت:«آنها همچنین نیک می‌دانند که مرادمان از ایران نگاه ایرانی در سینماست نه پرچمی که آنها به نام مکتب ایرانی در برابر مکتب اسلام ناب محمدی برافراشتند.از این دوستان می‌خواهم که نگذارند از مدیریت انقلابی و ارزشی آنها پرده برداریم».

به گزارش مشرق، مدت ها از زمانی که حجت‌الله ایوبی از واژه «سازمان سینمایی در سایه» پرده‌برداری کرد می گذرد و تقریبا تمامی مشکلات امروز سینما را ناشی از همین «سازمان سینمایی در سایه دانست، درست در همان روزهایی که عنوان می‌کرد گوشش به شنیدن صداهای بلند عادت ندارد و بهتر است سینماگران با صدای آرام با او و تیم مدیریتی‌اش صحبت کنند. او حتی بعدتر در تغییر لحنی آشکار مخالفان خود را تهدید کرد که اگر انتقادهایشان در رسانه‌ها منعکس کنند، نتیجه عکس خواهند دید.

حالا به نظر می‌رسد تغییر لحن مدیر سینمای ایران ابعاد بیشتری گرفته است و او با لحنی شدید این‌بار مدیران سابق سینمایی را تهدید به افشاگری کرده است.

پس از صدور حکم دبیری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر برای رضا میرکریمی که باعث شد تا جشنواره سی‌وچهارم اولین جشنواره‌ای باشد که دو دبیر را به خود می‌بیند، آنچه بیش از هر چیز در فضای رسانه‌ای باعث جنجال شد، حذف نام فجر از بخش بین‌الملل و نامگذاری آن به «جشنواره بین‌المللی فیلم ایران» بود. موضوعی که حجم گسترده‌ای از انتقادچهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی کشور را در پی داشت. مخالفان معتقدند نباید نام «فجر» که شناسنامه جشنواره فیلم ایران محسوب می‌شود به هر دلیلی از عنوان آن حذف شود.

در جدیدترین تحولات مربوط به این اتفاق، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در وب‌سایت شخصصی خود با انتشار مطلبی تحت عنوان «نگذارید پرده‌ها برافتد» خطاب به مدیران سابق سینمایی نوشته است:«این روزها نشر یک خبر نادرست در رسانه‌ها سبب شد تا برخی از مدیران سابق سینمایی و غیرسینمایی گذشته، فریاد وانقلابا سردهند. آنها البته از برنامه‌هایمان برای برگزاری جشنواره فجر باشکوه به‌خوبی آگاهند. آنها همچنین نیک می‌دانند که مرادمان از ایران نگاه ایرانی در سینماست نه پرچمی که آنها به نام مکتب ایرانی در برابر مکتب اسلام ناب محمدی برافراشتند. از این دوستان می‌خواهم که نگذارند از مدیریت انقلابی و ارزشی آنها پرده برداریم که:

مجملش گفتم نکردم زان بیان /// ورنه هم افهام سوزد هم زبان

من زشیرینی نشستم روترش /// من ز بسیاری گفتارم خمش»

براساس این گزارش، پس از نامه اعتراضی ایوبی به محمد سرافراز رئیس رسانه ملی و انتقاد تند او از بخش خبری «20:30» در خصوص پخش گزارشی با محوریت حذف عنوان فجر از بخش بین‌الملل این دومین واکنش ایوبی به این ماجرا است. این مدیر فرهنگی کشور هنوز حاضر نیست در مورد دلایل تصمیم عجیب خود مبنی بر حذف «فجر» از عنوان بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر توضیحی بدهد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس