کد خبر 457341
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

کره جنوبی با اشاره به اقدامات پیونگ یانک در بسیج کردن دهها فروند زیردریایی و افزایش یگان های توپخانه در طول خطوط مرزی با این کشور، کره شمالی را به کارشکنی در فرایند مذاکرات میان دو کره برای کاستن از تنش های اخیر متهم کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی امروز اعلام کرد: حدود هفتاد درصد از مجموع ناوگان زیردریایی های کره شمالی یا به عبارتی حدود پنجاه فروند زیردریایی ، پایگاه های خود را ترک کرده اند و از محدوده رادارهای نظامی کره جنوبی خارج شده اند .

این سخنگو تاکید کرد: تحرکات این حجم وسیع از زیردریایی های کره شمالی اقدامی بی سابقه است و کره جنوبی و آمریکا در واکنش به این تحرکات ، نظارت و عملیات شناسایی و رهگیری نظامی خود را در منطقه افزایش داده اند .

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرد: کره شمالی شمار یگان های توپخانه خود را در طول خطوط مرزی با کره جنوبی تا دو برابر افزایش داده است .

این اقدامات در حالی صورت گرفته است که مقامات بلندپایه از دو کره دومین روز مذاکرات خود را با هدف کاستن از تنش های نظامی اخیر در دهکده مرزی پان مون جوم از سرگرفته اند. این سخنگو افزود کره شمالی رویکرد دوگانه ای در مذاکرات در پیش گرفته است .

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز به نقل از مقامات نظامی اعلام کرد این نقل و انتقال زیر دریایی های کره شمالی بزرگترین مورد از تحرکات مشابه از زمان پایان جنگ کره تاکنون محسوب می شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    جو ندین دیگه این دو تا جنگ بکن نیستن بلوف میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس