کد خبر 454941
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

نیروهای دفاع از خود ژاپن رزمایش سالانه خود را در کوه فیجی در شرایطی آغاز کردند که با توجه به لوایحی که دولت شینزو آبه تصویب کرده است، اختیارات ارتش این کشور در حال گسترش است.

به گزارش مشرق، نزدیک به 2300 سرباز، 80 دستگاه تانک و خودرو ارتشی و همچنین 60 توپ و 20 بالگرد در این رزمایش که نزدیک فیجی، معروف ترین کوه آتشفشانی ژاپن در هشتاد کیلومتری جنوب غربی توکیو برگزار می شود ، شرکت کرده اند.

یکی از اهداف این تمرینات نظامی سالانه که به شکل نمایش زنده برای عموم مردم پخش خواهد شد، نشان دادن توانایی ها و امتیازات ارتش 240 هزار نفری ژاپن و همچنین تشویق جوانان به پیوستن به ارتش این کشور است که در ماموریت های امداد و تجسس در زمان وقوع فجایع طبیعی مشارکت گسترده دارد.

رزمایش امسال نیروهای دفاع از خود ژاپن در شرایطی برگزار می شود که لوایح پیشنهادی دولت محافظه کار شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، به منظور اعطای اختیارات و میدان عمل بیشتر به ارتش ژاپن در پارلمان این کشور در دست بررسی است.

در صورت تصویب نهایی این لوایح، تفسیر قانون اساسی ژاپن از وظایف نیروهای دفاع از خود ژاپن در دفاع از منافع این کشور گسترش خواهد یافت و از مرزهای ملی این کشور فراتر خواهد رفت.

بازنگری و تفسیر مجدد قانون اساسی مسالمت آمیز ژاپن که می تواند زمینه را برای اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خارج از این کشور به منظور حمایت از متحدان ژاپن به ویژه آمریکا باز کند، با مخالفت شدید ژاپنی ها مواجه شده است. قانون اساسی ضد جنگ ژاپن به نیروهای دفاع از خود این کشور اجازه می دهد فقط در صورتی که خود ژاپن مستقیما مورد تهدید واقع شود، وارد عمل شوند.

رزمایش نیروهای دفاع از خود ژاپن که چهار روز طول خواهد کشید با تمرینات نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا که دوشنبه آغاز شده و تا 28 اوت طول خواهد کشید، مصادف شده است. نزدیک به 50 هزار سرباز کره جنوبی و سه هزار نظامی آمریکایی به مدت دو هفته در این رزمایش که بخش عمده آن شبیه سازی رایانه ای تهاجم کره شمالی به کره جنوبی است، شرکت می کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس