کد خبر 456999
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴

رئیس سازمان انرژی اتمی از انجام مطالعات ابتدایی ساخت بزرگترین بیمارستان تخصصی جامع هسته ای در کشور خبر داد و گفت: مقدمات احداث این بیمارستان فراهم شده است.

به گزارش مشرق، دکتر علی اکبر صالحی شب گذشته در جشنواره تجلیل از چهره های ماندگار پزشکی در برج میلاد، اظهارداشت: پزشک وسیله فیض بین خالق هستی و انسان است. یک دست در دست خدا دارد و دست دیگر بر مریض است.

وی با عنوان این مطلب که ای کاش نام پزشکان همان حکیم می ماند، افزود: پزشکان همان حکمیان جامعه هستند، چون هم بر روح و هم بر بدن انسان تسلط دارند.

صالحی با اشاره به دوران قبل از انقلاب که پزشکان هندی و بنگلادشی در شهر و روستاهای کشورمان بودند، تاکید کرد: در آن سال ها بیماران صعب العلاج برای درمان به خارج می رفتند. اما امروز، پزشکان ایرانی در جایگاهی قرار دارند که در بین ۵۷ کشور جهان اسلام، معجزه آفریده اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه از تامین بیش از ده ها رادیو دارو در کشور خبر داد و گفت: به رغم محدویت ها و تحریم هایی که علیه کشورمان وجود دارد، توانسته ایم در بین کشورهای اسلامی و در حال توسعه موفق به تامین رادیو دارو شویم .

صالحی در ادامه با اعلام ابنکه در تامین سوخت راکتور تهران محدودیت داشتیم، افزود: بیش از یک میلیون بیمار از رادیو داروها استفاده می کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در مورد احداث بیمارستان تخصصی جامع هسته ای در کشور، گفت: ما تصمیم گرفتیم بزرگترین بیمارستان تخصصی جامع هسته ای کشور را بنا کنیم که مقدمات کار فراهم شده و تمامی مطالعات ابتدایی انجام شده است.

صالحی با اعلام اینکه ساخت بیمارستان هسته ای هزینه زیادی دارد، از فازبندی این بیمارستان خبر داد و افزود: اولین فاز با استفاده از تجهیزات «پروتون تراپی»، راه اندازی می شود که در غرب آسیا هیچ کشوری این تجهیزات را ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس