سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی و روحانی پدران و رهبران معنوی حزب اعتدال و توسعه قلمداد می‌شوند، از برگزاری همایش‌های استانی حزب اعتدال و توسعه با حضور برخی اعضای کابینه که در حزب عضویت دارند، خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، درباره حضور حسن روحانی در حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: در برخی سایت‌ها آمده است که حزب اعتدال و توسعه به رهبری حسن روحانی تأسیس شده است؛ ولی بنده باید این موضوع را تصحیح کنم؛ عده‌ای از دوستان در نیمه دوم سال 1378 بنابرضرورت‌هایی دور همدیگر جمع شدند و برای کار حزبی و سیاسی به رایزنی با برخی شخصیت‌های نظام پرداختند که از جمله آنها آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر حسن روحانی بود. در آن زمان آقای حسن روحانی نایب رئیس مجلس پنجم بود.

وی ادامه داد: مؤسسان حزب اعتدال و توسعه با آیت الله هاشمی رفسنجانی و آقای دکتر حسن روحانی مشورت کردند و جمع بندی آنها این بود که کشور در اداره مملکت نیاز به همه شایستگان دارد، یعنی فراسوی یک جناح خاص و تحلیل شان این بود که اگر بتوانند همه شایستگان را از نوع معتدل و میانه جمع کنند، همان گفتمان اعتدال است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه افزود: نام و عنوان حزب اعتدال و توسعه را نیز یکی از این بزرگان پیشنهاد کردند و بنابر حرف‌هایی که بعداً شنیدیم، آیت الله هاشمی رفسنجانی در نام گذاری این مجموعه نقش مهمی داشتند.

دهقان گفت: در واقع آقای هاشمی رفسنجانی و روحانی پدران و رهبران معنوی حزب اعتدال و توسعه قلمداد می‌شوند؛ حسن روحانی هیچ وقت رسماً عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه نبوده است.

وی درباره برنامه‌های حزب اعتدال برای ائتلاف با سایر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی گفت: حزب اعتدال و توسعه به دلیل اینکه از آغاز نگاه نهادینه کردن گفتمان اعتدال را داشت، تلاش کرد که انحصارطلبی نکند و مصادیق اعتدال را از سه جریان چپ، راست و میانه (اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالگرا) انتخاب کند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درخصوص مصادیق اعتدال اظهار داشت: در شرایط فعلی آقای ولایتی، لاریجانی، کاظم جلالی و بخشی از فراکسیون رهروان که به آقای لاریجانی نزدیک هستند، مصداق اعتدال‌گرا محسوب می‌شوند؛ در جریان میانه آقای ناطق نوری مصداق بارز اعتدالیون است و در جریان اصلاح‌طلب نیز آقای دکتر عارف و مجموعه بنیاد امید ایرانیان عملاً نشان دادند که ساختار کلی نظام را قبول دارند و اگر به اصلاحات معتقد هستند، به اصلاح درون ساختار معتقدند مانند آقای پزشکیان و تابش که ما آنها را به خود نزدیک می‌دانیم. آقایان هاشمی رفسنجانی، روحانی و حسن خمینی ذیل جریان اعتدال در ایران تعریف می‌شوند.

دهقان درباره برگزاری نشست‌های استانی این حزب افزود: طی یکسال گذشته گردهمایی منطقه‌ای برگزار و ایران را به 5 منطقه تقسیم کرده‌ایم و اعضای شورای مرکزی در یک مرکز حضور می‌یافتند و یکی از اعضا برای آنها سخنرانی می‌کردند؛ به طور مثال در کرمانشاه آقای واعظی، در قزوین، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان آقای بانک و در یزد خانم فاطمه هاشمی رفسنجانی سخنرانی کردند. احساس می‌شد که باید حزب تحرک داشته باشد و ما برگزاری همایش‌های استانی را از نیمه دوم سال گذشته آغاز کرده‌ایم و این جلسات همچنان ادامه دارد.

مشروح این گفت‌وگو به‌زودی منتشر می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس