کد خبر 456967
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱

کتاب مقتل‌ علامه عسگری (ره) به وسیله انتشارات مطیع در بیش از 2500 نسخه چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مصطفی شاه‌محمدپور، ویرایش‌گر کتاب مقتل امام حسین، با اشاره به حوادث تاریخ اسلام اظهار داشت: شهادت امام حسین (ع) و اهل بیتش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طوری که حسین‌بن‌علی (ع) چراغ نورافشان بشری و عاشق مفتون حقیقت مقدس الهی است و از همین‌رو است که معشوق بزرگش را در دعای عرفه "ماذا فقد من وجدک و ماالذی وجد من فقدک" این طور خطاب می‌کند.

وی بیان کرد: کتاب پیش‌رو با عنوان مقتل الامام حسین (ع) برگرفته از کتاب معالم‌المدرستین، نوشته علامه سید مرتضی عسگری به مردم عزیز تقدیم شده است و این کتاب حوادث زندگی امام حسین (ع) و اولاد و همچنین اصحابش را از زمان مرگ معاویه و آغاز حکومت فاسد یزید، تا شهادت مظلومانه آن حضرت مورد بررسی قرار می‌دهد.

ویرایش‌گر مقتل علامه عسگری با بیان اینکه ویژگی‌ بارز این کتاب استفاده از منابع و مستندات کثیر به منابع اهل سنت است، افزود: علامه سید مرتضی عسگری، در زمینه تاریخ اسلام، مورخی برجسته و صاحب نظر بود، لذا گزینش و نقل روایات مربوط به ماجرای کربلای حسینی با دقت و نظر خاصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این کتاب به وسیله انتشارات مطیع در 2500 تیراژ و در 272 صفحه تهیه و در اختیار علاقه‌مندان و شیفتگان راه حق قرار گرفته است.

شاه‌محمدپور، ابراز داشت: از ویژگی بارز این کتاب فرهنگی صفحات کتاب که بی‌نظیر و پر از حرف جلد روی آن است که این مسئله سبب اذیت نشدن چشم هنگام مطالعه آن و جذب خواننده جهت خواندن ادامه این مقتل است.

ویرایش‌گر مقتل علامه عسگری اضافه کرد: مخاطب این کتاب روحانیون، مداحان اهل بیت و عموم مردم تشنه جویای حقیقت بوده و در این کتاب سعی شده است که تمامی مطالب و صحبت‌های آن با ذکر منبع موثق آمده است.

وی در پایان یادآور شد: فرق این کتاب مقتل با دیگر مقاتل این است که علاوه بر ذکر منبع هر مطلب فردی که جدید در این کتاب مقتل از آن ذکر می‌شود، پیشینه و بیوگرافی او در پایین صفحه آورده شده است.

گفتنی است که علامه سید مرتضی عسگری، محقق برجسته شیعی، یک عالم عراقی اما با نژاد ایرانی و برخاسته از شهر ساوه بود که پدر و پدربزرگ ایشان به سامرای عراق هجرت کرده بود و خاندان ایشان در سبزوار زندگی می‌کردند و بزرگان این خاندان در صفویه برای اداره امور دین به ساوه نقل مکان کردند، ایشان در ده سالگی و در حوزه علمیه سامرا شده و در سال 1310 برای کمک به آیت‌الله حائری یزدی (مؤسس حوزه علمیه قم) وارد قم شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس