کد خبر 456931
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰

مرد شماره 2 داعش که آمریکا به تازگی خبر کشته شدن او را اعلام کرده است، قبل از تشکیل این گروه تروریستی مانند سرکرده اصلی داعش زندانی نیروهای آمریکایی در عراق بود.

به گزارش مشرق، "فاضل احمد الحیالی" روز 18 آگوست 2015 در حمله هوایی به نزدیک شهر موصل عراق کشته شد. کاخ سفید وی را معاون ارشد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش معرفی می کند.

الحیالی همچنین "حاجی معتز" نیز نامیده می شد. کاخ سفید اعلام کرد که وی مأمور انتقال اسلحه ، مهمات و تروریست بین مناطق تحت تصرف داعش در عراق و سوریه بود .
شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد که الحیالی به همراه عبدالله مسؤول اطلاع رسانی داعش کشته شد.

وی مأموریت های دیگری همچون رسیدگی به امور مالی ، عملیاتی ، اطلاع رسانی و لجستیکی داشت .

مساله مهمتر این است که الحیالی در دو سال گذشته نقش مهمی در طراحی و فرماندهی حملات داعش به عهده داشت و نقش زیادی در سیطره این گروه تروریستی بر شهر موصل در ژوئیه 2014 ایفا کرد.

"هارلین گَمبهیر" کارشناس امور مبارزه با تروریسم در انستیتوی مطالعات جنگ می گوید : "الحیالی افسر ارتش صدام بود، سپس نیروهای آمریکایی وی را دستگیر و در اردوگاه بوکا عراق زندانی کردند."

گمبهیر در مصاحبه با رویترز خاطرنشان کرد: الحیالی پس از آزاد شدن از بوکا به القاعده در عراق پیوست، سپس به همراه ابوبکر بغدادی و دیگران در تشکیل داعش مشارکت کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • shahrokh ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    خواهش میکنم اون کلمه مرد را از روی اون داعشی حذف کنید مرد حرمت داره،
  • مهدي ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    البته در زندانهاي آمريكايي اين جانوران شكنجه نمي گردند بلكه دوره هاي فشرده حيواني و آدم كشي وغيره ميبينند تا بعد خوب پخته شدن آبديده گشتن و كار آمدي به اصطلاح آزاد گردند تا اهداف خواسته شده غرب بويژه آمريكا وانگليس و اسرائيل را انجام دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس