کد خبر 456731
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

رييس مركز پزشكي حج و زيارت با بيان اينكه داشتن دارو بدون نسخه پزشكي جرم محسوب مي‌شود، اظهار داشت: امسال مقررات كشور عربستان تغييركرده و دستورالعمل جديد داده اند كه تمام زائراني كه دارو استفاده مي كنند بايد نسخه تاييد شده پزشك به همراه داشته باشند.

 به گزارش مشرق، دكتر سيدعلي مرعشي، رييس مركز پزشكي حج و زيارت با حضور در برنامه "امشب" به برخي از مسائل پزشكي مرتبط با تمتع اشاره داشت و گفت: حدود 4 ميليون زائر از كشورهاي مختلف با بيماريهاي مختلف در كنگره بزرگ حج شركت مي كنند كه فضا در مكه و مدينه محدود است و تماس هاي افراد با يكديگر نزديك و احتمال انتقال بيماري وجود دارد.

وي ادامه داد: ما به زائران رعايت بهداشت فردي و جمعي در فضاي عمومي مكه و مدينه، شستشوي مداوم دست‌ها، استفاده از سجاده شخصي را انجام دهند كه اين به سلامت زائران كمك خواهد كرد.
رييس مركز پزشكي حج وزيارت در ادامه افزود: تيم پزشكي و كادربيمارستاني در شهرهاي مكه و مدينه حضور دارند و همچنين همراه كاروانها پزشك‌هايي در هتل‌ها هستند كه زائراني كه بيماري خاص دارند را تحت نظرقرار مي دهند.

وي درخصوص امكانات پزشكي و پزشكان متخصص در طول اين سفر در كشور عربستان گفت: در اين سفر پزشكان متخصص ايراني از قبيل متخصص قلب، زنان و زايمان ، اعصاب و روان، ريه ، راديولوژي ، سونوگرافي و .... زائران را همراهي مي كنند.

رييس مركزپزشكي حج وزيارت افزود: بيمارستاني در عربستان تجهيز كرده‌ايم كه مناسب ترين سرويس درماني را دارد و درمجموع بايد گفت كه زائران ايراني دربين تمامي زائران كشورهاي مختلف بهترين و مجهزترين كادر درماني را در طول اين سفر دارند.

مرعشي خاطرنشان كرد: اولويت اول كادر پزشكي و بهداشتي مركز پزشكي خدمت به زائران است و درمواقعي كه پزشكان وقت آزاد داشته باشند به زيارت مي روند اما گاهي اوقات حجم كار آنقدر سنگين است كه ممكن است اين افراد 48 ساعت نتوانند به زيارت بروند.

وي درپاسخ به اينكه آيا زائران مي توانند دارو به همراه خود ببرند گفت:امسال مقررات كشور عربستان تغييركرده و دستورالعمل جديد داده اند كه تمام زائراني كه دارو استفاده مي كنند بايد نسخه تاييد شده پزشك به همراه داشته باشند بنابراين توصيه اكيد داريم كه اين قانون از سوي زائران رعايت شود كه در فرودگاه مدينه و جده دچار مشكل نشوند.

رييس مركز پزشكي حج وزيارت اظهارداشت: زائران براي جلوگيري از گرمازدگي به توصيه هاي پزشك كاروان توجه كافي داشته باشند و تا شروع اعمال حج سعي كنند كه سلامتي خود راحفظ كرده و كساني كه بيماري خاص دارند با تاييد پزشك خود داروهاي خود را به همراه داشته باشند.

منبع:حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس