کد خبر 456674
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

این ربات دوست داشتنی که برای انجام آزمایش های مختلف و ثبت اسناد مطالعاتی برای دانشمندان ناسا به فضا ارسال شده قابلیت سلفی گرفتن نیز دارد.

گروه فضای مجازی مشرق- مریخ نورد کنجکاوی Curiosity پیچیده ترین کاوشگری است که سازمان فضایی ناسا به سطح سیاره مریخ فرستاده است. این مریخ نورد جدیدترین تصاویر از سطح مریخ را به زمین مخابره کرده است. این کاوشگر دارای 6 چرخ و طول 2.9 متر و ارتفاعی به اندازه قد یک انسان معمولی و دارای وزنی حدودا 900 کیلوگرم است. کنجکاوی برای شناخت و بررسی سطح سیاره سرخ به فضا فرستاده شده است.

دانشمندان با قرار دادن دوربینی بر روی بازوی مکانیکی این کاوشگر توانسته اند قابلیت گرفتن عکس سلفی همانند شیوه سلفی گرفتن انسان ها را فراهم کنند تا این ربات بتواند با حرکت بازوهای مکانیکی خود دوربین را مقابل خود نگهدارد و عکس مورد نظر را ثبت و به ایستگاه تحقیقاتی ارسال کند.











نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    دروغه پس میله ای که دوربین رو نگه داشته چرا تو عکس نیست؟
  • آرش ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    با سلام سرور گرامی از یک لحاظ حق با شماست اما برخلاف نظر شما دوربین مربوط به این نوع عکاسی به ربات اصلا متصل نیست ربات ابتدا این دوربین میله ای شکل را بر روی زمین مریخ فیکس کرده ( بعضا از سه دوربین هم استفاده میشود ) و بعد ربات مریخ نورد حول آن دوربین میله ای پانورامیک چرخیده و تصاویر پانورامیک حاصل بصورت فناوری وایرلس ارتباط حوزه نزدیک از دوربین میله ای به کامپیوترداخلی ربات مریخ نورد منتقل و پردازش تصویر اولیه شده اند و بعدا از طریق واسطه های دوم مستقر در مریخ و واسطه سوم مداری بزمین ارسال شده اند هدف از این کار بررسی خرابی های ربات است اگر در عکس دقت کنید چرخ جلویی سمت چپ قسمتی از پوشش سیاه رنگ آج دار محافظ خود را از دست داده و خراب شده است متن و توضیح انگلیسی اصل خبر را می توانید در اینترنت مشاهده نمایید
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    سفر این کاوشگر و عکسهای آن دروغی بیش نیست. اینجا بیابانهای آمریکاست. البته من قبول دارم آمریکا در علم و تکنولوژی و اقتصاد خیلی قدرتمنده ولی این کاوشگر خیلی دروغی به نظر میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس