کد خبر 513310
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

مرکز بين‌المللي سيب‌زميني (CIP) و ناسا در يک همکاري مشترک در حال توليد محصول سيب زميني در زمين، تحت شرايط مشابه سياره سرخ هستند.

به گزارش مشرق، اين تلاش يک گام بزرگ به سمت کشاورزي کنترل شده بر روي مريخ و استفاده از ويژگي بالقوه سيب‌زميني‌هاي براي رشد در محيط‌هاي نامساعد است.

اگر بشر بخواهد يک مستعمره در مريخ ايجاد کند، اول بايد بر روي چگونگي ايجاد منبع غذايي پايدار کار کند. در گذشته طرح‌هايي مبني بر آزمايش اين که آيا محصولات بر روي سياره سرخ رشد مي‌کنند وجود داشت، اما تلاش‌هاي بسياري در جهت يافتن يک راه حل مناسب بايد صورت پذيرد.

سازمان تحقيق و توسعه CIP، براي توليد اين محصول، از خاک بيابان Pampas de La Joya در پرو که تقريبا با خاک موجود در مريخ يکسان است، استفاده خواهد کرد.

محققان محصول را در يک محيط آزمايشگاهي که از شرايط جوي سياره سرخ تقليد مي‌کند و داراي 95 درصد دي‌اکسيد کربن است پرورش خواهند داد.

اين تحقيق جدا از اين که فوايد زيادي براي آماده‌سازي در جهت پرورش محصولات قابل رشد در سيارات متفاوت دارد، سطح آگاهي ما را نيز از انعطاف پذيري قابل توجه سيب زميني بالا مي‌برد.

در حال حاضر بيش از 842 ميليون نفر در سراسر جهان دچار قحطي‌ هستند.

گروه تحقيقاتي در پرو معتقد است که توانايي سيب زميني براي رشد، حتي در نامساعدترين آب و هوا مي‌تواند تاثير بسزايي در نجات اين مردم داشته باشد.

علاوه بر اين، سيب زميني‌ها فقط براي رشد در شرايط دشوار مناسب نيستند، بلکه همچنين بازده بسيار بالايي را فراهم کرده و بسيار مغذي هستند و يک منبع خوبي از آهن، روي، ويتامين C، و ديگر مواد مغذي به شمار مي‌آيند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس