کد خبر 456364
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به سیاست‌های دوگانه پاکستان در قبال کشورش خواهان قطع روابط دیپلماتیک با اسلام‌آباد شد.

به گزارش مشرق، ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به سیاست‌های دوگانه پاکستان در قبال اوضاع افغانستان در طول چهار دهه اخیر گفت: پاکستانی‌ها در طول این مدت با افغانستان بازی کرده است و نباید بیشتر از این فریب این کشور را خورد.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزود: باید موضع واضح و جدی داشته باشیم و روابط دیپلماتیک خود را با پاکستان به دلیل سیاست دوگانه این کشور در طول این سال‌ها قطع کنیم.

ژنرال دوستم ضمن بسیج شدن مردم در برابر دشمنان افغانستان تاکید کرد: دوست و دشمن باید شناخته شوند.

همچنین رییس اجرائی حکومت وحدت ملی می‌گوید حکومت افغانستان و نیروهای خارجی مستقر در این کشور لانه‌های هراس‌افکنان را درهر جای که شناسایی نمایند حتی در پاکستان نابود خواهند کرد.

این اظهارات معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در حالی انجام می‌شود که تنش‌های میان کابل- اسلام آباد در پی درگیری‌های مرزی به اوج خود رسیده است.

پس از حدود 10 ماه از تشکیل حکومت وحدت ملی و سیاست نزدیکی اشرف‌غنی به پاکستان، به نظر می‌رسد کابل از همکاری اسلام‌آباد با این کشور  ناامید شده و حکومت وحدت ملی افغانستان به دنبال باز کردن جای پای سازمان ملل متحد در تنش‌ میان روابط دو کشور است.

رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان به تازگی طرح چند گزینه‌ای را برای پاکستان تهیه کردند که یکی از این گزینه‌ها هم شکایت از سیاست های دوگانه اسلام‌آباد در برابر افغانستان است.

«جاوید فیصل» معاون سخنگوی رئیس اجرایی افغانستان هشدار داد: پس از این کابل از موضع متفاوت‌ و تند با اسلام‌آباد سخن خواهد گفت.

در درگیری نظامیان این دو کشور یک سرباز افغانستانی و 3 سرباز پاکستانی کشته و 2 سرباز افغانستانی دیگر زخمی شدند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس