نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که کشورش در آینده نزدیک درباره اینکه در حملات هوایی علیه داعش شرکت کند، تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش مشرق، «تونی آبوت» نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که کشوری درباره همراهی آمریکا در حملات هوایی علیه داعش تصمیم‌گیری می‌کند.

شبکه خبری «ای بی‌سی»  اعلام کرد که آبوت تاکید کرد که استرالیا درخواستی رسمی از آمریکا دریافت کرده‌ بود که در آن به گسترش حملات در عراق اشاره شده بود تا به این وسیله بتوان حملات در سوریه را پوشش داد.

آبوت که تفاوت بین حملات هوایی در عراق و سوریه را می‌داند در این مورد گفت: «ما عجله ای برای تصمیم‌گیری در این زمینه نداریم اما ظرف 2 هفته آینده در این‌باره تصمیم‌ خواهیم گرفت.»

وی گفت که در شرایطی که تفاوت اندکی میان  قانومند بودن حملات هوایی مرزهای 2 کشور وجود دارد در این صورت هیچ تفاوت اخلاقی درباره آنها وجود ندارد. چه این حملات در عراق صورت بگیرند و چه در سوریه در هر صورت اینها اقداماتی شیطانی هستند و در نهایت پس از پایان یافتن وقتی مرزها را نقض کرده‌اند این پرسش مطرح می‌شود که چرا باید چنین عملیات‌هایی اجرایی شوند.

آبوت امروز صبح در تماس تلفنی با «بیل شورتن» رهبر مخالفان، وی را در جریان درخواست رسمی آمریکایی‌ها گذاشت. شورتن هم گفت که می‌خواهد بداند چه لزومی برای مداخله استرالیا در این حملات وجود دارد.

استرالیا چندین هفته با دولت عراق برای دستیابی به توافقی به منظور پیوستن به ائتلاف نیروهای ضد داعش رایزنی کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس