کد خبر 456030
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵

شهادت ۱۷ معلم و کودک یمنی در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان و بیش از ۲۵ حمله هوایی جنگنده های سعودی به مناطق مختلف تعز از جمله آخرین تحولات یمن است.

شهادت ۱۷ معلم و کودک یمنی
به گزارش مشرق، منابع خبری اعلام کردند: حملات جنگنده های عربستان به شمال یمن منجر به شهادت ۱۳ معلم و ۴ کودک شد. شاهدان عینی گفتند: جنگنده های عربستان دفتر اتحادیه معلمان یمن و مقر حزب کنگره ملی را هدف قرار دادند که در این حملات ۱۷ شهروند یمنی از جمله ۴ کودک به شهادت رسیدند.

در واکنش به این جنایات، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) کشتار شهروندان یمنی در استان عمران را «خونریزی» نامید و آن را محکوم کرد. یونسیف اعلام کرد شهروندان بهای سنگینی را در نزاع مستمر در یمن پرداخت می کنند. طبق اعلام یونیسف، در حملات ۶ ماهه عربستان علیه یمن حدود ۴۰۰ کودک به شهادت رسیده و ۶۰۰ کودک دیگر زخمی شده اند.

از سوی دیگر جنگنده های عربستان بیش از ۲۵ بار مناطق مختلف استان تعز از جمله حیدان، کتاف و باقم را هدف قرار دادند. در همین رابطه یک مقام امنیتی یمن گفت: جنگنده های عربستان در حملات وحشیانه مناطق وادی لیه، حیدان، آل مجدع، باقم و کتاف را ۲۵ بار بمباران کردند که در نتیجه آن سه منزل تخریب شده و تعدادی از منازل آسیب دید.

خبر دیگر اینکه در حملات جنگنده های عربستان به منطقه صاله در شهر تعز ۸۰ نفر شهید و زخمی شدند که شماری از آنها کودک و زن هستند و برخی نیز همچنان زیر آوار باقی مانده اند. در ادامه درگیری های یمن، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مانع از پیشروی نیروهای عربستان و بازپس گیری پایگاه «وادی جاره» در منطقه جیزان شدند.

یک مقام نظامی گفت: ارتش عربستان در تلاش بود به سمت پایگاه وادی جازه پیشروی کند ولی ارتش و نیروهای مردمی مانع از پیشروی آنها شدند و شماری از نظامیان عربستان را به هلاکت رسانده و شماری دیگر را زخمی کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس