پرسپولیس و ذوب‌آهن در طول 14 دوره‌ای که از لیگ برتر فوتبال ایران گذشته 28 مرتبه برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده اند و کفه ترازو به سمت پایتخت نشینان سنگینی می کند.

نکاتی از 28 دیدار پرسپولیس و ذوب آهن در ادوار لیگ برتر +جدول
گروه ورزشی مشرق - پرسپولیس و ذوب‌‌آهن در هفته چهارم لیگ برتر از ساعت 19:15 پنجشنبه به مصاف هم خواهند رفت. تقابل اندیشه‌های برانکو ایوانکوویچ در تیم جوان شده و کم تجربه پرسپولیس با تفکرات یحیی گل‌محمدی جوان با تیم سخت‌کوش و موفقش قطعا جذاب‌ترین بازی هفته چهارم را رقم خواهد زد.

در واقع این دو تیم بعد از 6ماه و 20 روز دوباره در- لیگ برتر- به هم رسیدند.
این دو تیم آخرین‌بار در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با یکدیگر برخورد داشتند و نصف جهانی‌ها پیروز آن دیدار (2-1) شدند. در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم نیز این ذوب‌آهن بود که بازی برگشت دو تیم را یک بر صفر از پرسپولیس برد تا همه جوره دست قرمزها را به علامت تسلیم بالا ببیند.

* انتقام!

و اما داستان فصل جدید! پرسپولیس پس از قبول دو شکست پی در پی به قعر جدول 16 تیمی لیگ 15 چسبیده و باید از قهرمان جام حذفی فوتبال ایران 3 امتیاز بگیرد. این حداقل خواسته‌ای است که هواداران قرمز از پرسپولیس برانکو دارند.

سرخپوشان پایتخت آخرین‌بار با رهبری علی دایی در ایستگاه سوم لیگ قبل ذوب‌آهن را شکست دادند. جمعه 24 مرداد ماه سال 1393 یعنی یک سال و 4 روز قبل این مهدی طارمی بود که با گل دقیقه 73 خود 3 امتیاز شیرین به حساب پرسپولیس دایی واریز کرد.

پس از آن همان طور که پیش تر عنوان شد تیم حمید درخشان هم در لیگ برتر هفته(18) مغلوب ذوب‌آهن شد و هم در جام حذفی.

جمعه 10 بهمن ماه سال 93 یعنی 6 ماه و 20 روز قبل این مسعود حسن زاده با انگیزه بود که در فولاد شهر با گل دقیقه 82 خود سوشا مکانی و پرسپولیس را مغلوب کرد تا نتیجه بازی دوم دو تیم در لیگ 14 به کام میزبان شود.

به این ترتیب امروز پرسپولیس با برانکو دنبال گرفتن انتقام دو شکست قبلی خود برابر ذوب‌آهن گل محمدی خواهد بود.

نکاتی از 28 دیدار پرسپولیس و ذوب آهن در ادوار لیگ برتر

* پرسپولیس 11 ،ذوب‌آهن 8

به گزارش مشرق، پرسپولیس و ذوب‌آهن در طول 14 دوره‌ای که از لیگ برتر فوتبال ایران گذشته 28 مرتبه برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند.

در این میان پرسپولیس 11 مرتبه بر حریف نصف جهانی‌اش فائق آمده و ذوب‌آهن 8 پیروزی در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است. طبیعی است که 9 دیدار هم با تساوی به پایان رسیده باشد.

* 6 امتیاز ذوب‌آهن

ذوبی‌ها یک‌بار در لیگ دوم موفق شدند با شکست دادن پرسپولیس در هر دو دیدار رفت و برگشت 6 امتیاز کامل فصل را از قرمزها بگیرند.

نصف جهانی‌ها ابتدا در ایستگاه چهارم لیگ (دقیقا مثل فصل جاری) مهمان پرسپولیس بودند که میزبان سرشناس خود را شکست دادند.

از بازی سه‌شنبه 14 آبان ماه سال 1381 دو تیم دقیقا 12 سال و 9 ماه و 2 هفته می‌گذرد. ذوبی‌ها در بازی برگشت (جمعه 26 اردیبهشت 1382) هم 3-2 مهمان خود را مغلوب کردند.

* دبل 6 امتیازی قرمزها

پرسپولیس برخلاف ذوب‌آهن، در دو فصل موفق به ثبت برتری قاطع خود مقابل حریف شد. قرمزها ابتدا در لیگ ششم با نتایج 2-3 و 3-1 ذوب‌‌آهن را مغلوب کردند و بعد در لیگ دهم 2-صفر و 3-صفر از خجالت حریف نصف جهانی خود درآمدند.

در بازی رفت (هفته 15) لیگ ششم اگر چه که مهدی رجب‌زاده از روی نقطه پنالتی 2 گل برای میزبان زد اما گل‌های معدنچی، بادامکی و نیکبخت سند پیروزی پرسپولیس را امضا کرد.

در بازی دوم لیگ ششم معدنچی دوباره گل زد. ضمن اینکه زیاد شعبو سوریه‌ای و ابوالفضل حاجی‌زاده هم گل زدند تا تک گل طهماسبی از ذوب‌آهن را بی‌اثر کنند.

در لیگ دهم هادی نوروزی (18) و محمد نوری (84) دو گل پیروزی پرسپولیس را وارد دروازه ذوب کردند تا بازی رفت تمام و کمال به کام قرمزها باشد. در بازی برگشت (پنجشنبه 13 مرداد 1390) محمد نوری(71) دوباره گل زد. البته قبل از او امیرحسین فشنگچی (1+45) و هاشمیان (68) گل‌های اول و دوم پرسپولیس را به ثمر رسانده بودند تا نصف جهانی‌ها 3 تایی شوند.

نکاتی از 28 دیدار پرسپولیس و ذوب آهن در ادوار لیگ برتر

* دوفصل «تساوی»

پرسپولیس و ذوب‌آهن در ادوار نهم و یازدهم لیگ برتر زورشان به هم نرسید تا از دو بازی رفت و برگشت دو فصل فقط 2 امتیاز بگیرند.

در لیگ نهم نتیجه بازی رفت دو تیم به میزبانی ورزشگاه فولاد شهر یک-یک شد در حالی که مدافع پیش تاخته میزبان سیدمحمد حسینی با گل دقیقه 58 خود گل دقیقه 53 کریم باقری را خنثی کرد.

در بازی برگشت این نتیجه تکرار شد. این بار هم در دیدار شنبه 19 دی 1387 محسن خلیلی از روی نقطه پنالتی (53) برای پرسپولیس گل زد اما کیوان امرایی (86) نتیجه را برابر کرد.

در لیگ یازدهم دو تساوی پی در پی دیگر به نام ذوب‌آهن و پرسپولیس ثبت شد.

در هفته ششم ذوب‌آهن میزبان تا دقیقه 93 دو بر یک از پرسپولیس‌ پیش بود اما گل علیرضا نورمحمدی در وقت‌های تلف شده رای به تساوی 2-2 طرفین داد.

در بازی برگشت هم (یکشنبه 9 بهمن 1390) نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل عاید دو تیم نشد تا برای دومین و آخرین بار در یک فصل هیچ‌کدام از دو تیم نتوانستند بر دیگری فائق بیایند.

آینه 28 تقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن‌ در ادوار لیگ برتر

نکاتی از 28 دیدار پرسپولیس و ذوب آهن در ادوار لیگ برتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    پرسپولیس سوراخه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس