کد خبر 455676
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵

مقام های آمریکایی از بررسی طرح عقب نشینی نیروهای آمریکا از صحرای سینا به دلیل ترس از حملات داعش خبر دادند.

 به گزارش مشرق، مقام های آمریکایی اعلام کردند که دولت اوباما بی سر و صدا در صدد بازنگری آینده سه دهه حضور نیروهای مجهز به سلاح های سبک خود در صحرای سینا به خاطر ترس از حملات داعش است.

بنوشته خبرگزاری «آسو شیتد پرس» نیروهای آمریکایی بر اساس طرح صلح «مارشال» و بعد از صلح «کمپ دیوید» در سال 79 میلادی و آشتی مصر و اسرائیل به واسطه آن ، در صحرای سینای مستقر شدند و هم اینک تقویت حمایت از این نیروها یا حتی خروج آن ها جزو گزینه های موجود است.

بنابر این گزارش، حدود 700 پرسنل یک گردان نظامی و یک واحد پشتیبانی آمریکا در منطقه یاد شده حضور داشته و بیشتر کارهای نظارتی با قابلیت کم تهاجمی را بر عهده دارند.

 آسوشیتدپرس نوشت: با توجه به مجهز بودن این نیروها به تجهیزات سبک و نفربرهای زرهی، آن ها فاقد ظرفیت مقابله با نیروهای داعش یا دیگر شبه نظامیان منطقه کم جمعیت شبه جزیره سینا هستند. یک مقام دولت آمریکا در این زمینه گفت، اوباما در حال بازنگری  وضعیت استقرار نیروهای آمریکایی در صحرای سینا است.

به گفته مقام های ارشد دولت آمریکا گفت وگوهایی برای افزایش ایمنی نیروهای آمریکایی در صحرای سینا با ارائه تجهیزات نظامی بیشتر مطرح است اما صحبت ‌ها بیشتر پیرامون لزوم بازگشت نیروهای حافظ صلح آمریکا به کشور می‌باشد.

آسوشیتدپرس در خاتمه نوشت: ممکن است نیروهای داعش عقب نشینی آمریکا از سینا را پیروزی اعلام کنند و متحدان منطقه ای آمریکا که بابت توافق هسته‌ای این کشور با ایران و محدودیت های حضور نظامی آمریکا در عراق و سوریه مضطرب هستند شاید این عقب نشینی آمریکا را دلیلی بر این مضمون بدانند که باراک اوباما خواهان خروج از خاورمیانه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    اگر پذیرفته ای که داعش با اراده و طرح امریکا حرکت می کند این چه خبری است که منتشر می کنی مگر شما بلندگوی سرویس های تبلیغاتی غرب شده اید . چرا خواننده خود را به هر خبری به این سو و انسو می کشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس