کد خبر 455382
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

روز شهادت مسلم روز تولدی دوباره برای اوست که او را جاودانه کرد به همین خاطر هر سال در تیرماه برایش جشن تولد می‌گیرد. شهیدی که در ۱۵ تیرماه متولد شد، ۵ تیرماه به شهادت رسید و ۱۱ تیرماه به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید مسلم فراهانی در 15 تیر 1344 در تهران به دنیا آمد. 2 بار به جبهه اعزام شد. در عملیات فتح‌المبین سال 60 شرکت کرد و بعد از آن به غرب رفت. 10 روز مانده بود که 17 سالش تمام شود که در 5 تیر سال 1361 در تپه شیا کوه قبل از عملیات رمضان شهید شد. او حالی که آخرین لحظات عمر خود دعای «اللهم ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیلک» را زمزمه می‌کرد، به شهادت رسید. مسلم در قسمتی از وصیت‌اش نوشته است: «کسی که ضد ولایت فقیه است، در تشییع جنازه من شرکت نکند.»

مادرش می‌گوید: یکسال مانده بود که دیپلمش را بگیرد که قصد عزیمت به جبهه کرد. اول رضایت نمی‌دادم برود. یک روز دیدم موقع نماز، صدای گریه‌اش بلند شده است و با سوز ذکر می‌خواند. دلم طاقت نیاورد و بعد از آن اجازه دادم که برود. 14 ساله بودم که در حرم امامزاده طاهر(ع) شاه عبدالعظیم از خدا خواستم بچه اولم پسر باشد و نیت کردم و گفتم خدایا به من یک پسر بده تا شهید شود قربانی حضرت علی اکبر(ع). نمی‌دانم چرا در آن سن و سال کم چنین چیزی را خواستم. یک سال بعد مسلم به دنیا آمد. کلاس دوم بود که خواست قرآن را یاد بگیرد و بعد از آن هم حفظ قران را شروع کرد. 4 یا 5 جزء از قرآن را حفظ کرده بود.  از وقتی به مدرسه رفت، نمازهایش را می‌خواند و از 12 سالگی روزه‌هایش را می‌گرفت. گاهی از مدرسه که به خانه می‌آمد کفش و لباس نداشت. یکبار رفتم مدرسه و گفتم چرا بچه من اینطوری به خانه برمی‌گردد. وقتی آمد داخل دفتر مدرسه و من را دید رنگ صورتش پرید و گفت مامان تو که ابروی من را بردی. من خودم لباس‌هایم را به دیگران می‌بخشم. من هم گفتم خب به من می‌گفتی من وقتی می‌دیدم تو با دمپایی پلاستیکی به خانه می‌آیی ناراحت می‌شدم.

مادر شهید فراهانی در مورد آخرین دیدارش با شهید روایت می‌کند: بار دوم که به جبهه اعزام می‌شد برایم وصیت کرد و گفت: مبادا خبر شهادتم را شنیدی بی تابی کنی و صورتت را زخمی کنی. من همه نماز وروزه‌هایم را گرفته‌ام .ولی دوباره برایم بگیرید. مسلم که رفت منطقه خواب امام خمینی را دیدم. بچه هایم را نشاندم و گفتم امام خمینی به سرشان دست بکشد .امام روی سر همه به جز مسلم دست. گفتم چرا روی سر مسلم دست نکشیدید؟گفت .این مسلم مال تو نیست. از همان خواب فهمیدم که مسلم مماندنی نیست و شهید خواهد شد.

اعظم چراغعلی مادر شهید مسلم فراهانی که فقط 15 سال از شهیدش بزرگتر است حالا 33 سال است که برای فرزند بعد از شهادتش بالای سر مزار او جشن تولد می‌گیرد. او معتقد است روز شهادت مسلم روز تولدی دوباره برای اوست که او را جاودانه کرد به همین خاطر برای برگزاری جشن میلادش ذوق و شوق زیادی دارد و هر سال در تیرماه برایش جشن تولد می‌گیرد. مادر به اتفاقات مهم زندگی مسلم در تیرماه اشاره دارد. شهیدی که در 15 تیرماه متولد شد، 5 تیرماه به شهادت رسید و 11 تیرماه به خاک سپرده شد. او در تیرماه سال 94 پنجاه ساله شد. جشن تولد او حالا خیلی بزرگتر از یک جشن تولد خانوادگی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) خودنمایی می‌کند. جوانان و نوجوانان بسیاری هر سال در این جشن شرکت می‌کنند و یاد این شهید 17 ساله را زنده نگه می‌دارند.

امسال به مناسبت پنجاهمین سالگرد میلاد شهید مسلم فراهانی نیز جشنی بر سر مزار این شهید بزرگوار در قطعه 26 گلزار شهدا برگزار شد. این مراسم با حضور اعضای خانواده، جمعی از دوستان و همرزمان این شهید و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدا برگزار شد. این مراسم هرسال به همت مرکز فرهنگی گلزارشهدا (خانه شهید) و خانواده معظم شهید برگزار می‌شود.
 
 
 
 
 
 
 
 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس