کد خبر 455001
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

عضو جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: با یک برنامه مدون می‌توان کمتر از سه سال داوران جوان و مستعدی را به لیگ برتر معرفی کرد.

به گزارش مشرق، حسن کامرانی‌فر کمک داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران که در دو جام جهانی حضور داشته روز گذشته به عنوان یکی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال انتخاب شد. آنهم در شرایطی که داوری روزهای پر تنشی را در لیگ برتر ایران می‌گذراند. با کامرانی‌فر گفت وگویی به شرح زیر انجام دادیم.

کمک داوری سخت‌تر است یا حضور در کمیته داوران؟

حضور در کمیته داوران سخت‌تر است. وقتی وارد کار اجرایی می‌شوید وظایف بیشتری به شما محول می‌شود و قطعا باید کارهای بیشتری انجام بدهید.

پیش از این نام شما به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست دپارتمان داوری هم مطرح شده بود.

بله من برای ریاست دپارتمان هم به اصفهانیان برنامه دادم و او هم نظرش مثبت بود. اما وقتی مسعود عنایت با حضورش در دپارتمان داوری موافقت کرد قطعا او شایستگی بیشتری نسبت به من برای این سمت داشت. او تجربه چهارساله بسیار خوبی در مدیریت داوری کشور داشت و اگر اجازه می‌دادند تا او همچنان بر سر کارش بماند قطعا وضعیت داوری اکنون بهتر از قبل می‌شد و شاهد شرایط کنونی نبودیم. با توانایی که مسعود عنایت دارد و همچنین همدلی اعضای کمیته داوران می‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی داوری باشیم.

اما اکنون روزهای پرتنشی را در داوری فوتبال شاهد هستیم و می‌بینیم که تیم‌ها به قضاوت بسیار معترض هستند.

با توجه به اینکه در شروع لیگ هستیم این اتفاقات طبیعی است داورها هم مثل تیم‌ها در شروع لیگ هستند و برای آنکه به اوج آمادگی برسند به زمان نیاز دارند فکر می‌کنم در هفته های آینده شرایط بسیار بهتر خواهد شد.

مسعود مرادی و هدایت ممبینی هم از کمیته داوران استعفا کردند؟

بحث حضور من در کمیته داوران دو ماه پیش تقریبا همزمان با بحث حضورم در دپارتمان مطرح شد من امیدوارم که مرادی و ممبینی به کمیته داوران همچنان کمک کنند آن‌ها از سرمایه‌های داوری کشور هستند و هدفشان رشد و پیشرفت داوری است.

شما از حضور در کمیته داوران چه هدف و برنامه ای دارید؟

من با فیفا و AFC ارتباطات زیادی داشتم و می‌دانم که کمیته داوران وظیفه اش سیاست گذاری کلان در داوری است و  اولین هدف من این است که با همدلی دپارتمان و اعضای کمیته داوران بتوانیم تصمیم‌های خوبی برای داوری کشور بگیریم. در اولین قدم طرحی داده‌ام که براساس آن بتوانیم داورهای مستعد را شناسایی کنیم وکمتر از سه سال بتوانیم داوران جوانی را که استعداد زیادی هم دارند به لیگ برتر معرفی کنیم. این کار با تعامل بین کمیته و دپارتمان داوری و همچنین تعامل بیشتر با فدراسیون فوتبال می‌تواند اجرایی شود.

فکر می‌کنید اشتباهات داوری را بتوان در لیگ برتر کم کرد؟

بله اکنون با توجه به شرایطی که در کشور پیش آمده می‌توانیم خیلی راحت مدرسان بزرگ داوری را به ایران بیاوریم داوران ما نیاز دارند که در کلاس مدرسان بزرگ داوری شرکت کنند وبه روز شوند.

شب گذشته در برنامه 90 مسعود عنایت اعلام کرد که بابک وسیله‌بر از قضاوت محروم شده است. نظر شما در این مورد چیست؟

بابک وسیله‌بر یکی از داورهای با شخصیت کشور است البته گاهی اوقات به دلیل فشارهایی که وجود دارد داوران رفتارهایی را انجام می‌دهند که باید راهنمایی و اصلاح شوند. به عقیده من باید فاصله ای که بین داوری و اهالی فوتبال ایجاد شده از بین برود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس