رئیس سازمان انرژی اتمی در ارتباط با سازمان گفت: کاهش تعداد سانتریفیوژ‌ها که بر اساس برنامه جامع مشترک انجام می‌شود به هیچ عنوان به معنای کاهش تعداد نیروهای سازمان انرژی اتمی نخواهد بود.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر صالحی دقایقی پیش در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مدرسه انرژی اتمی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش تعداد سانتریفیوژ‌ها که بر اساس برنامه جامع مشترک انجام می‌شود به هیچ عنوان به معنای کاهش تعداد نیروهای سازمان انرژی اتمی نخواهد بود.

وی افزود: همان تعداد نیرو و دانشمندی که در حال حاضر روی 9 هزار سانتریفیوژ کنونی فعالیت می‌کنند در آینده روی 5 هزار سانتریفیوژ نیز فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در ارتباط با پیش‌بینی در خصوص تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به نظر بنده وحدت و انسجام داخلی در تمامی مسائل باید حفظ شود، مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 تمام تلاش خود را انجام دادند و امروز هم تلاش می‌کنند تا از ابهامات ایجاد شده رفع ابهام کرده و شبهات مطرح شده را در خصوص برجام پاسخ دهد.

وی افزود: مجلس اگر وظیفه تکلیف داشته باشد قطعا به وظیفه خود در این ارتباط عمل خواهد کرد ما نیز باید منتظر بمانیم و شاهد باشیم که چه اتفاقی خواهد افتاد اما با این حال وحدت و انسجام ملی باید حفظ شود چرا که هدف همه ما حفظ اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: امیدواریم آنچه که به مصلحت کشور و ملت ایران است رقم بخورد البته در خارج از کشور و در کشور آمریکا اختلافات سیاسی در خصوص برجام هسته‌ای شدت گرفته است و حتی شاهد هستیم که در این کشور بیلبوردهایی در مخالفت با برنامه جامع اقدام مشترک هسته‌ای نصب شده در نتیجه باید با دقت بیشتر و تحلیل درست از وضعیت موجود در خصوص تصویب و یا عدم تصویب برجام تصمیم‌گیری شود چرا که اگر تصمیم درستی گرفته نشود قطعاً به اهداف مد نظر نخواهیم رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس