کد خبر 454984
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

یک نوع طلاق عاطفی ارمغان عضویت در گروه های اجتماعی است که کمتر کسی آن را قبول دارد.

گروه فضای مجازی مشرق- با هوشمند شدن گوشی های تلفن همراه و رشد استفاده از تبلت ها و همه گیر شدن شبکه های اجتماعی مفهوم اوقات فراغت گویی در بین ساعات شبانه روز گم شده است.دل مشغولی اهل خانه پاسخ به حجم انبوه پیام های رسیده به تلفن همراه یا تبلت است.

همیشه از پیامد ها و مضرات این مدل از سرگرمی در اکثر مطالب خوانده ایم اما شاید تا به حال به مفهوم طلاق عاطفی از این جهت نگاه نکرده باشیم.

معمولا طلاق عاطفی را وقتی قبول می کنیم که یک زوج در خانواده خود از پس انبوه مشکلات بر نیامده و به جای طی کردن راهرو های دادگاه و مسیر سخت جدایی واقعی بنا را بر زندگی مسالمت آمیز بدون دعوا اما با کناره گیری از وظایف روزمره خود در زندگی زناشویی گذاشته اند.

شاید مشغول بودن در شبکه های اجتماعی و گروه های مجازی را خیلی ها مصداق طلاق عاطفی ندانند چرا که زن و شوهر هر کدام بنا بر سلایق و علایق خود در گروه های اجتماعی عضو  و مشغول پاسخگویی به کامنت های خود هستند. و این موضوع را طلاق عاطفی نمی دانند.

مریم عبدالهی کارشناس ارشد روانپزشکی در این رابطه گفت:هر چیزی که سبب جدایی  و دور شدن زن و شوهر در محیط خانه شود زمینه ساز طلاق عاطفی می شود.همیشه یک شخص یا یک اتفاق خاص سبب بروز این موضوع نمی شود.

وی اظهار داشت: بیشتر مواقع نقش شبکه های اجتماعی و عضویت در گروه های نه چندان مناسب نادیده گرفته می شود و زوجین به صحبت چند کلمه در حد رفع تکلیف بسنده می کنند.

این مسأله خود زمینه ساز بروز طلاق عاطفی است بدون اینکه خود طرفین از آن اطلاع داشته باشند.

وی در پایان گفت: مهمترین راهکار برای عقب نماندن و دور نشدن از فضای مجازی و متقابل آن حفظ حرمت خانواده و بوجود آوردن محیط گرم و صمیمی تعیین یک ساعت و زمان مشخص مورد قبول همه اعضای خانواده برای وقت گذرانی در دنیای مجازی است. تا به این ترتیب هم از ان استفاده کرده و هم بتوان جلوی آفات وخطرات آن را تا حدی گرفت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس