کد خبر 454884
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

وزیر نفت با بیان اینکه مدت بازپرداخت مطالبات فروش نفت بیشتر از 90 روز نیست، گفت: اگر ان‌شاءالله شرّ تحریم‌ها به وضع‌کنندگان خود برگردد، فروش نفت نیز به روال عادی باز خواهد گشت و بازپرداخت مطالبات از طریق گشایش ال‌سی انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز (سه‌شنبه) به منظور ارائه توضیحاتی درباره سوال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمان حضور یافت.

قاضی‌پور در این سؤال از وزیر نفت پرسید: چرا فروش نفت با مهلت بازپرداخت طولانی انجام می‌شود؟

زنگنه در ابتدای سخنان خود در پاسخ به سؤال مطروحه اظهار داشت: آقای قاضی‌پور در این سؤال مطالبی درباره بالا بودن مهلت فروش نفت خام بین 90 تا 270 روز گفته‌اند که باید بگویم در زمانی این کار از طریق بازگشایی ال‌سی انجام می‌شد و نهایتاً ظرف 30 روز پول به حساب شرکت نفت واریز می‌شد، به دلیل اعمال تحریم‌ها موضوع استفاده از روش بازگشایی ال‌سی به هم خورد و ما مجبور شدیم به روش‌های دیگری عمل کنیم که این موضوع هم موجب شد مدت بازپرداخت مطالبات فروش نفت نهایتاً تا 90 روز بالا برود.

وی افزود: هم‌اکنون مدت بازپرداخت مطالبات فروش نفت بیشتر از 90 روز نیست، در حال حاضر بعد از گذشت 90 روز پول فروش نفت به حساب شرکت نفت واریز می‌شود و در نهایت ما هم آن را به ریال به خزانه واریز می‌کنیم، یا در برخی از مواقع به دلیل نبود امکان نقل و انتقال پول، این درآمدها در اختیار شرکت خریدار باقی می‌ماند البته توافق ژنو باعث شد بخشی از پول‌ها در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد.

زنگنه همچنین یادآور شد: بار دیگر اعلام می‌کنم که بالاتر از 90 روز به بازپرداخت مطالبات فروش نفت‌خام مهلت ندادیم و این موضوع به دلیل شرایط تحریمی است که اگر انشاءالله شرّ تحریم‌ها به وضع‌کنندگان خود برگردد، فروش نفت نیز به روال عادی باز خواهد گشت و این کار از طریق گشایش ال‌سی انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس