کد خبر 454882
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

رئیس ائتلاف معارضان رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هرگونه سخن از توافق آتش بس با جنبش حماس به منزله ضعف در برابر این جنبش و اعطای مشروعیت به آن است.

به گزارش مشرق، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از «زیپی لیونی» گزارش داد که هیچ جایگزینی جز استفاده از زور در تعامل با حماس وجود ندارد.

وی ضمن ابراز شگفتی از اخبار مربوط به توافق سری بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس گفت: هر گونه سخن از آتش بس با جنبش حماس به منزله ضعف در برابر این جنبش و اعطای مشروعیت به آن است.

لیونی اظهار داشت: پیام اسرائیل از این آتش بس چیست؟ اعطای آتش بس به طرفی که به دنبال ضربه زدن به اسرائیلی هاست، چه سودی دارد؟

لیونی همچنین اظهار داشت: غیر ممکن است اسرائیل نخستین طرفی باشد که مشروعیت حماس را به رسمیت می شناسد در حالیکه ما سعی کردیم از این جنبش سلب مشروعیت کنیم.

وی در خصوص «محمد علان» اسیر فلسطینی که از بیش از 2 ماه پیش دست به اعتصاب غذا زده است، تصریح کرد که آزادی و یا حتی تبعید این اسیر به خارج به نفع اسرائیل نیست، اسرائیل باید با تروریسم مبارزه کند و در برابر این خواسته ها تسلیم نشود.

لیونی افزود که قانون تغذیه اجباری تنها راه حل برای مقابله با این مسائل است و این امر نیز قانونی است.

این در حالی است که دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل به طور رسمی توضیح می‌دهد که هیچ نشستی با حماس – چه به صورت مستقیم، چه از طریق دیگر کشورها، و چه از طریق میانجیگران – برگزار نمی‌کند.

پیش از این مشاور نخست وزیر ترکیه فاش کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در حال دستیابی به توافق جامع با رژیم صهیونیستی بر سر آتش بس و رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه های آن است.

پرفسور «یاسین اقطای» مشاور نخست وزیر ترکیه و نایب رئیس حزب عدالت و توسعه این کشور گفت که در جریان سفر اخیر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس به آنکارا، تلاش های این جنبش در خصوص مذاکرات مربوط به آتش بس با رژیم اشغالگر و نیز تعهدات جدید ترکیه درباره نوار غزه بررسی شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس