کد خبر 454835
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

نماینده مردم اصفهان در مجلس حقابه را حق‌الناس برشمرد و گفت: به هر کجا از صنایع آب کشاورزی به طور غیرمجاز فروخته شده است باید پس گرفته شود.

به گزارش مشرق، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه 27 مرداد در جریان طرح سؤال خود از حمید چیتچیان وزیر نیرو در صحن علنی درباره اینکه «چرا از حقوق حقابه داران اصفهانی به ویژه کشاورزان شرق اصفهان دفاع نمی‌کنید و چرا خسارت بابت حقابه نمی‌دهید؟»، گفت: اگر به گفته آقای وزیر اصفهان آب دارد چرا سواحل آن خشک است؟

وی خطاب به چیتچیان ادامه داد: شما دیدید که همین کشاورزان زاینده‌رود را سامان‌دهی کردند اما اگر وزارت نیرو می‌خواست این کار را بکند 10 میلیارد تومان هزینه می‌شد.

کامران حقابه را حق‌الناس برشمرد و با اشاره به اینکه مراجع غصب آن را حرام اعلام کردند، گفت: شورای عالی آب برداشت‌های غیرمجاز را ممنوع کرده است. 

وی ادامه داد: مصوبه این شورا این بود که در هرجا که آب فروخته شده است اعم از فولاد و ذوب‌آهن باید پس گرفته شود چرا که کسی حق ندارد آب مردم را بفروشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: درباره حقابه قوانین متعدد داریم اما شما-چیتچیان- فقط به یک قانون استناد می‌کنید.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو نمی‌تواند آب مردم را بفروشد افزود: وزارت نیرو فقط 60 میلیارد تومان پارسال حقابه پرداخت کرده است؛ ما اصلاً‌ پول خشکسالی‌ها را نمی‌خواهیم؛ پیشکشتان.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس