کد خبر 454357
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

نخستین جلسه از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی، با موضوع «رهیافت‌های اقتصادی اسلام از اندیشه‌های امام موسی صدر و مقایسه‌ای با آثار اقتصادی شهید صدر» برگزار می‌ شود.

به گزارش مشرق، فردا سه شنبه 27 مرداد، ساعت 17 الی 19، نخستین جلسه از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی، با موضوع «رهیافت‌های اقتصادی اسلام از اندیشه‌های امام موسی صدر و مقایسه‌ای با آثار اقتصادی شهید صدر» با همکاری موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر و همچنین دارالصدر قم، توسط کانون اندیشه جوان برگزار می‌گردد.

این نشست به شکل درس‌گفتگو، با ارائه‌ی دکتر عادل پیغامی، پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه و همچنین پرسشگری سید حسین رضوی‌پور، ‌دانشجوی‌ مقطع دکتری فلسفه اقتصاد اسلامی و پژوهشگر این حوزه برگزار می‌شود که ابتدا دکتر پیغامی به عنوان ارائه کننده درس، مباحث کلی در موضوع جلسه را بیان می‌کند و سپس به پرسش‌‌ها و نقدهای کارشناس جلسه، پاسخ می‌دهد.

هدف نهایی این درس‌گفتگو، آشنایی مخاطبان با پایه‌های اقتصاد اسلامی از اندیشه‌های صدرین (امام موسی صدر و شهید صدر) و چگونگی رجوع به آراء و اندیشه‌های این بزرگان در ساختن نظام اقتصادی اسلامی است که با طرح مباحث مهمی چون شاکله ی اندیشه‌ای آنها در اقتصاد اسلامی و بیان ویژگی‌ها و نقاط مورد بهره‌برداری ازین مبانی مطرح می‌شود.

این درس‌گفتگو از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی کانون اندیشه جوان است که به موضوعات دیگری چون مسأله «بانکداری اسلامی»، «بازار سرمایه اسلامی‌(بورس)»، «اقتصاد اسلامی و مسأله توسعه» و ... می‌پردازد.

بنا بر این گزارش ورود عموم علاقه مندان برای شرکت در این جلسات آزاد است.

محل برگزاری نشست‌ها، خیابان وصال شیرازی، قبل از خیابان طالقانی، کوی بهنام، پلاک 19 است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس