رئیس سابق صداوسیما شرایط فعلی را مدل صلح حدیبیه دانست و گفت: پیامبر (ص) در اوج قدرت و با تدبیر، دستور دادند و صلح حدیبیه انجام شد اما طرف مقابل عملا زیر قول خود زد و مفاد صلح را از بین برد.

به گزارش مشرق، عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق صداوسیما طی سخنانی در دومین روز از شانزدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مستقل، یکی از استثنایی‌ترین ملاقات‌های رهبری با دانشجویان را ملاقات امسال عنوان کرد و با بیان اینکه زمان طولانی این دیدار بی سابقه بود، گفت: همه حرف‌های لازم را مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرموده‌اند.

وی افزود: در هر جامعه‌ای باید مدل‌ و الگویی وجود داشته باشد تا افکار را متمرکز کند. اگر مدلی خوب انتخاب نشود افراد به بیراهه می‌روند.

ضرغامی تأکید کرد: این روزها در بحث هسته‌ای در کشور ما از مدل‌های تاریخی استفاده می‌شود. برخی می‌گویند شرایط امروز ما مانند شرایط امام حسن(ع) است و اینها می‌خواهند شرایط امروز جامعه را تبیین کنند.

رئیس سابق صداوسیما درخصوص برخی اظهارنظرها درباره روستائیان نیز گفت: این روزها باید همواره افتخار روستایی بودن را به زبان بیاوریم چون بوی کاه‌گل در روستاها خاطرات همه ما را زنده می کند.

ضرغامی در ادامه افزود: جامعه انقلابی باید در مقابل فشارها مقاوم باشد و ما هم باید نخبگان را طوری تربیت کنیم تا بتوانند در مقابل تهدیدات پایدار بمانند.

وی اظهار داشت: امروز دشمنان اعتراف می‌کنند که لشکرکشی به افغانستان و جنگ عراق بی‌فایده بوده است. بنابراین آمریکا فشار از طریق گزینه نظامی را انجام داده اما به جایی نرسید و حالا به دنبال گزینه‌های دیگر است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در کنار فشار، نشان دادن در باغ سبز نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید قوت تحلیل لازم را داشته باشیم چراکه آنها یک جایی فشار و یک جای دیگر در باغ سبز نشان می دهند و با وعده‌های توخالی وارد می‌شوند لذا ممکن است افرادی که مقابل فشار مقاومند در برابر این کشش مقاوم نباشند.

ضرغامی تصریح کرد: تشبیه این مقطع با دوران امام حسن (ع) و یا امام حسین (ع) را غلط دانشت و گفت: در شرایط فعلی، قطعنامه و توافق، شرایط امام حسن (ع) محسوب نمی‌شود.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما با اشاره به شرایط زمان امام حسن (ع) خاطرنشان کرد: در آن دوره خواص و عوام توجیه نبودند و خواص علیه امام فعالیت می‌کردند و تطمیع شده‌ بودند و در واقع دور امام را خالی کردند و از طرف دیگر تبلیغات آ‌ن مقطع بر روی عوام نیز اثر گذاشت لذا امام حسن (ع) صلح کردند و با آن صلح خیلی مسائل افشا شد. 

وی مدل شرایط فعلی را مدل صلح حدیبیه دانست و در عین حال گفت که این شرایط به صورت صددرصد تطبیق نمی‌کند و بر همین اساس ادامه داد: پیامبر (ص) در اوج قدرت و با تدبیر، دستور دادند و صلح حدیبیه انجام شد اما طرف مقابل عملا زیر قول خود زد و مفاد صلح را از بین برد و از این رو جامعه به مسیر سیاست‌های پیامبر (ص) بازگشت.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: امروز کسی که در خبرگان می نشیند باید با همه وجود ولایت فقیه را قبول داشته باشد و اگر کسی سابقه اش نشان داده که ولایت فقیه را قبول ندارد، برای چه می‌خواهد به خبرگان بیاید و چه کسی را می خواهد انتخاب کند؟ این مباحث سیاسی نبوده و کاملا عقلانی است.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما «تدبیر» را از ویژگی‌های رهبری انقلاب دانست و تصریح کرد: برخی از افراد حزب‌اللهی دچار این گرفتاری می‌شوند که ببینند آقا کجا و هر روز چه چیزی گفته است در حالی که فرمایشات معظم‌له روشن است و در مجموع صحبت‌های ایشان هیچ ابهامی وجود ندارد و تمام مواضع جمهوری اسلامی در مواضع رهبری وجود دارد. 

وی تاکید کرد: آنچه مهم است قدرت عظیمی است که به نام انقلاب اسلامی در جهان ایجاد شده که یک طرف مقابل آن آمریکاست.

رئیس سابق صداوسیما افزود: امروز ایران ایستاده و می‌گوید سوریه باید اینطور باشد در حالی که آنها 5 سال خودشان را کشتند که بشار اسد برود اما نتوانستند و امروزخودشان به این مسئله اعتراف دارند.

ضرغامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب منطقه، اسلام و قدرت انقلاب را می‌بینند، به موضوع مذاکرات اشاره کرد و ادامه داد: بنده در این زمینه مطلع هستم اما اخبار مربوط به آن طبقه‌بندی است که نمی‌توانم بگویم، بنده می‌دانم که آیا آقای ظریف در مذاکرات گفته است که ما به جز موضوع هسته‌ای درباره چیز دیگری صحبت نمی‌کنیم و ما فقط درباره هسته‌ای حرف می‌زنیم تا دنیا بداند که حرف ما چیست؟

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا و ضمن تاکید بر این نکته که ما باید تمام مواضع را به صورت جامع‌ مورد توجه قرار دهیم، گفت: بنده هر روز شبکه‌های خبری خارجی را رصد می‌کنم و می‌بینم که آنها بر سر کوچک‌ترین موضوعات به هم ریخته‌اند و نگاهشان به رهبر ایران است.

ضرغامی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت شورای عالی فضای مجازی و علت عدم تحرک کافی آن گفت: متاسفانه جلسات شورای عالی فضای مجازی علی رغم اهمیتی که دارد، به صورت منظم تشکیل نمی‌شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بنده تمام وقت خود را می‌گذارم تا قوانین حاکم در فضای مجازی را کشف کنم گفت: من به دنبال کشف روابط و پدیده‌ها در فضای مجازی هستم و جهت‌گیری اکثر این فضاها نیز مقابله با انقلاب اسلامی است.

وی گفت: به دلیل بی‌توجهی به جلسات این شورا، جلسات شورای عالی فضای مجازی تشکیل نمی‌شود و این انتقاد به رئیس‌جمهور وارد است.

وی با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی و تحولات فضای مجازی خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما فعلا منفعل هستیم و امیدواریم در راس دستگاه اجرایی نسبت به این مسئله توجه شود.

ضرغامی در خصوص نقش‌آفرینی خود در انتخابات توضیح داد: من معتقدم که انسجام نیروهای انقلاب از هر چیزی مهم‌تر است اما ما سیاست را «در انتخابات و دیگر هیچ» خلاصه کرده‌ایم درحالی که کشور مسائل جدی بسیاری دارد.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما تاکید کرد: اشکال ما با آقایان فتنه این است که نه تنها شرمنده نشده‌اند بلکه هر وقت که فرصت شود دیگران را محکوم می‌کنند؛ در حال حاضر مهم‌ترین اصل، انسجام نیروهای انقلاب است و حبل‌المتین نیز رهبری نظام هستند.

وی در پایان اخبار مربوط به حضور خود در انتخابات را تکذیب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس