کد خبر 454110
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۵

عضو حزب مردم‌سالاری، رقابت در جریان انتخابات مجلس دهم را یک رقابت سه قطبی پیش‌بینی کرد.

به گزارش مشرق، میرزابابا مطهری‌نژاد در ارزیابی چگونگی حرکت به سمت انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: به طور کلی خیز خوبی برای برگزاری انتخابات مجلس دهم برداشته شده است و این نشان می‌دهد که مشارکت مردم در این انتخابات خوب باشد که این برای دوران پس از تحریم مطلوب است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر به نظر می‌رسد رقابت سه‌قطبی در جریان باشد؛ اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت‌های نهم و دهم جریان‌های تشکیل‌دهنده این سه قطب هستند، اما باید صبر کنیم تا ببینیم روند به این نحو می‌ماند و یا قطب دیگری اضافه می‌شود.

عضو حزب مردم‌سالاری بیان کرد: اگر بین اصولگرایان اختلافی بیش از این بروز نکند، با وجود این سه قطب انتخابات مسیر رو به جلویی را طی می‌کند.

مطهری‌نژاد افزود: باید خیز جامعه را برای انتخابات قدر دانست و مراقب بود همه مسائل طبق قانون پیش برود.

وی اظهار داشت: ذهنیت‌ها و تصوراتی که منع قانونی دارد باید کنار گذاشته شود تا به سمت مشارکت بسیار مطلوب حرکت کنیم.

عضو حزب مردم‌سالاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نگاه شما در مجلس دهم چه گروهی تاثیرگذارتر و پررنگ‌تر حضور خواهد داشت، گفت: آنطور که گرایش‌ها نشان می‌دهد، اکثریت را با اصلاح‌طلبان می‌بینم البته با شرط اینکه بحث‌های ردصلاحیت‌ها شرایط را تغییر ندهد.

مطهری‌نژاد همچنین بیان کرد: انتخابات باید با محوریت مردم، وحدت ملی و منافع ملی باشد و تمامی مسائل انتخابات حول این سه نکته قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: همه ما باید حضور مردم را پررنگ کنیم و وحدت ملی را برهم نزنیم و همچنین منافع ملی را به منافع گروهی و حزبی ترجیح ندهیم.

عضو حزب مردم‌سالاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان پس از انتخابات 92 نسبت به اصلاح‌طلبان جنگ روانی ایجادکرده‌اند، گفت: رقابت در جهت نهادینه شدن فعالیت حزبی در جامعه یک اصل است لذا اینکه در زمانی که اصولگرایان در قدرت بودند، نسبت به اصلاح‌طلبان کم‌لطفی کرده باشند و در مدیریت‌ها و سمت‌ها به جای توانمندی‌ها خطوط را دخیل کرده باشند جای نقد دارد، اما نمی‌توان آن را یک جریان هدایت شده منظم تلقی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس