کد خبر 453937
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به هجمه‌های غربی‌ها درباره جزئیات پرونده جیسون رضائیان و همچنین اینکه آنها مدعی هستند پرونده‌اش در رابطه با کار خبرنگاری بوده است، گفت: این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش مشرق، محسنی اژه‌ای در هشتاد و سومین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی در رابطه با افزایش تعرفه‌های مربوط به ثبت اسناد رسمی از سوی دولت و سازمان ثبت اسناد، گفت: اینگونه نیست که تعرفه‌ها به صورت غیرقانونی و یا زیادتر از حد طبیعی اضافه شده باشد.

وی گفت: آنگونه که من از سازمان ثبت اسناد و املاک پرس و جو کردم، مشخص شد که این تعرفه‌ها پس از چهار یا پنج سال آن هم با حداقل میزان افزایش تغییر کردند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: البته الاایحال اگر بررسی‌ها حکایت از آن داشته باشد که این تغییر و افزایش در مواردی بیش از حد بوده، به آن رسیدگی شده و در صدد رفع آن برخواهیم آمد.

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره برخورد قوه قضائیه با مشترکین پرمصرف آب و برق پرسیده بود، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشید که هر کاری جرم تلقی نمی‌شود و ممکن است در برخی موارد، خود افراد یعنی خود سازمان‌های متولی با قوانینی که دارند بتوانند نسبت به جریمه افراد اقدام لازم را انجام دهند.

وی گفت: البته اگر موردی پیش آمد که نیاز به ورود دستگاه قضایی بود در آنجا ما وارد خواهیم شد و کمک سازمان‌ها خواهیم کرد.

یکی از خبرنگاران درباره الزامی شدن حضور کارشناسان حقوقی در مشاوران املاک و فروشندگان مسکن پرسید، که محسنی اژه‌ای گفت: اینگونه اقدامات اگر قرار باشد الزام‌آور باشد، نیازمند قانون است که ما هم در حال حاضر قانونی در این خصوص نداریم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: البته اگر در قالب توصیه و سفارش باشد، ما این توصیه و سفارش را می‌کنیم زیرا چنین اقداماتی می‌تواند نتیجه پیشگیرانه داشته باشد و از وقوع جرائم بعدی جلوگیری کند.

یکی از خبرنگاران درباره هجمه غربی‌ها درباره پرونده جیسون رضائیان پرسید و گفت: آنها در تلاشند تا پرونده این متهم را صرفاً در راستای کار قانونی و حرفه خبرنگاری‌اش نشان دهند، آیا این صحت دارد؟ 

معاون اول قوه قضائیه گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و پرونده ایشان مطلقاً ربطی به انجام حرفه خبرنگاری نداشته است. ما خبرنگاران زیادی با تابعیت‌های مختلف در کشور داریم که همگی فعالیت حرفه‌ای‌شان را انجام می‌دهند.

محسنی اژه ای گفت: البته نمی‌توانم در رابطه با اتهامات و جزئیات پرونده از لحاظ قانونی صحبت کنم.

وی افزود: به زودی حکم این پرونده صادر می‌شود و بعد از قطعی شدن حکم، می‌توان درباره جزئیات آن بیشتر صحبت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس