کد خبر 453916
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اظهار مهدی هاشمی قبل از ورود به زندان گفت: اگر ادعاهایی که محکومان می‌کنند غیرصحیح باشد قابل پیگرد قانونی است و برایشان تبعاتی به بار خواهد آورد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از نشست خبری خود درباره اینکه به نظر می‌رسد روند محاکمه و اعدام متهمان قاچاق مواد مخدر کند یا متوقف شده است، گفت: این موضوع صحت ندارد و کمافی‌السابق قوه قضائیه به این پرونده‌ها رسیدگی کرده و احکام لازمه را صادر و پس از تأیید اجرا می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره پرونده حوادث مربوط به ممسنی و اردبیل پرسید، گفت: اطلاعی ندارم که آقای سراج چه چیزی در رابطه با این پرونده‌ها گفته‌اند، اما صحبت‌هایی که می‌توان گفت همان‌هایی است که در جلسات قبل به آن اشاره کردم.

یکی از خبرنگاران در رابطه با اظهارات مهدی هاشمی پیش از ورود به زندان پرسید که اژه‌ای، گفت: حرف‌هایی که محکومین درباره احکام صادره می‌زنند، یا صحت دارد یا غیرصحیح است.

وی گفت: اگر ادعاهایی که محکومان می‌کنند غیرصحیح باشد قابل پیگرد قانونی است و برایشان تبعاتی به بار خواهد آورد.

محسنی اژه‌ای در خصوص پخش جلسات دادگاه نیز گفت: قاضی پرونده تشخیص می‌دهد که دادگاه علنی باشد یا غیرعلنی و قابل پخش باشد یا غیرقابل پخش.

اژه‌ای افزود: در این پرونده هم تصمیم به عهده قاضی دادگاه است که بگوید اظهارات مهدی هاشمی و جلسه دادگاه پخش شود یا خیر.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص شکایت دولت دهم از آقای پورمحمدی، گفت: من خاطرم نیست که دولتی‌ها شکایت حقوقی از آقای پورمحمدی به واسطه زمان تصدی‌اش در وزارت کشور کرده باشند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: البته اگر هم شکایتی کنند، براساس روال طبیعی است، پرونده براساس مستنداتی که شاکی ارائه می‌کند تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در خصوص افراد ملبس به لباس روحانیت، پرونده ها در دادگاه ویژه روحانیت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس