آنچه امروز حزب اللهي‌ها را به خط كرده و بايد در آماده باش دائمي باشند، تحولات پس از مذاكرات وين است. اولين واقعيت پيش رو آن است كه دشمن به حجم خصومت‌هاي خود افزوده است و درصدد نفوذ در اركان حكومت براي عملياتي كردن فاز سوم براندازي و تداوم جنگ نرم عليه ملت است.

به گزارش مشرق، محمد کاظم انبارلویی در یادداشتی به تحلیل دوران پسا توافق پرداخت و نوشت: كودتاي ننگين 28 مرداد يك نبرد نرم تمام‌عيار عليه ملت ايران بود. ملت در اوج قضيه ملي شدن صنعت نفت كه يقه آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها را گرفته بود خنجر ليبرالها و ملي‌گراها را در پشت خود حس كرد و بازي برده در قيام تاريخي 30 تير 1331 را به دشمن واگذار كرد. مصدق با انحلال مجلس و بي‌مهري به فدائيان اسلام و آيت الله كاشاني، عقبه نهضت را شخم زد تا آمريكايي‌ها تخم كودتا را در زمين افكار عمومي بپاشند، آن هم كودتايي كه در رأس ارتش، خود مصدق قرار داشت و با همين شرط نخست وزيري را پذيرفته بود.
***
اين روزها، سالگرد پيروزي مقاومت و جنگ 33 روزه حزب الله عليه رژيم صهيونيستي است. جنگي كه حزب الله، هم در حوزه نرم و هم در حوزه سخت بر دشمن صهيونيستي غلبه كرد و نقطه پاياني بر سلطه طلبي‌هاي استكبار جهاني در منطقه گذاشت. اعراب در پنجاه سال پيش در جنگ 6 روزه سرزمين‌هاي خود را به اسرائيل غاصب واگذار كردند و در بيرون مرزهاي خود با تجاوز صهيونيست‌ها و در داخل با خيانت رهبران خود روبه‌رو بودند. اما يك جمع كوچك در جنوب لبنان كه حتي حكومت را در دست نداشتند آنچنان ضرب شستي به اسرائيل نشان دادند كه دشمن براي اولين بار طعم تلخ شكست و خفت و خواري را چشيد.
امام خميني بنيانگذار جمهوري اسلامي و بنيانگذار نهضت‌هاي رهايي‌بخش در منطقه و جهان است. امام (ره) مبدع شكل‌گيري امت و امام در عصر ماست. امت در حركت تاريخي خود در مقابله با كفر، شرك، الحاد و نفاق به امام نگاه مي‌كند و حزب الله در اين مقابله در صف اول ايستاده است. امروز حزب الله در داخل در كف خيابان حضور دارد و در خارج در كف بيابان‌ها و صحراها در آماده باش كامل، گوش به فرمان مولاي خود است.
حزب الله در خيابان و بيابان با قطب‌نماي ولايت فقيه حركت مي‌كند. هرجا فرمان آمد بايستيد، مي‌ايستد، هر جا فرمان آمد به پيش‌روي ادامه دهيد، ادامه مي دهد و...
امروز درك حزب الله در تهران همان است كه در صنعا و منامه، بيروت، دمشق، بغداد و... است. حزب الله امروز دست به ماشه در هوا، دريا و زمين است. امروز جهان اسلام گرفتار پديده نفاق در درون خود است. بايد جريان حزب الله جهان اسلام از اين مرحله با هوشمندي عبور كند. پاكي و زلالي رهبري انقلاب اسلامي در دوران امام (ره) و پس از آن باعث شد جريان نفاق در ايران را در ويترين پادگان اشرف و سپس در ليبرتي در برابر وجدان‌هاي بيدار امت و به ويژه حزب الله به نمايش بگذارد. در اين ويترين جز حرمسراي سران نفاق و شهوتراني‌هاي بي‌حساب در كنار وطن‌فروشي و خيانت به ملت چيز ديگري مشاهده نشد.
امروز پديده نفاق در جهان اسلام در ظهور داعش و جريان‌هاي تكفيري خودنمايي مي‌كند. موضوع جهاد نكاح همان راه‌اندازي حرمسرا براي رهبران نفاق و شهوتراني‌هاي جنون‌آميز و كشتار بيرحمانه مومنين و مسلمانان با دلارهاي آمريكايي چيزي نيست كه بتوان در معرفي منافقين جهان اسلام آن را پنهان كرد. در حالي كه امت امام و جريان حزب الله آرايش خود را در برابر صهيونيست‌ها در منطقه و آمريكا و استبداد جهاني تكميل مي‌كردند خنجر نفاق تكفيري‌ها را بر پشت خود احساس كردند.
جنون سر بريدن‌ها، زنده‌سوزي‌ها و قتل‌هاي فجيع در سرزمين‌هاي اسلامي به پايان مي‌رسد و جنگ نيابتي تكفيري‌ها عليه موجوديت انقلاب اسلامي به شكست منجر مي‌شود. دنياي اسلام بالاخره يكپارچه در برابر جريان نفاق خواهد ايستاد. كلام، منطق و روشنگري بيش از گلوله در اين وادي اثرگذار است. با اين حال هنوز آمريكا دشمن است و هيچ ترديدي در آن نيست.
***
"برجام" يك گذرگاه است، ملت ما از آن عبور خواهد كرد. ايران اسلامي پرقدرت‌تر از هميشه از دوستان خود در منطقه و جهان حمايت خواهد كرد و نقشه‌هاي شوم استبداد جهاني به ويژه در مورد تجزيه و تكه پاره كردن كشورهاي اسلامي خنثي مي‌شود. آمريكايي‌ها پس از برجام درصدد نفوذ در سلسله و اركان قدرت جمهوري اسلامي هستند. هوشمندي مسئولين و آماده باش حزب الله، اين آرزوي آنان را بر باد خواهد داد.
"برجام" تنها يك ظرفيت گفتگو يا بهتر بگوييم يك "نبرد ديپلماتيك" بود. اين نبرد در دوره پسامذاكرات و احتمالا پساتحريم ادامه دارد. آمريكايي‌ها اين اواخر همراهي شركاي جهاني خود را از دست داده و حتي در جاهايي با آنها درگير بودند. پنتاگون به كاخ سفيد مدت‌ها هشدار داده بود كه كاري از دست ما ساخته نيست، گزينه نظامي يك جوك است. سيا از رسوايي جريان سبز اموي و پيروزي ملت در قيام تاريخي 9 دي گزارشي تهيه و تكيه آمريكايي‌ها بر مشتي بي‌آبرو و وطن‌فروش در فتنه 88 را يك سراب توصيف كرده بود. وزارت خارجه‌شان تنها راه براي برون‌رفت واشنگتن از بن‌بست مقابله با ايران را گفتگو و مذاكره تشخيص داده بود.
لذا آنها در اوج نياز به گفتگو گاهي براي تداوم مذاكرات به التماس افتاده بودند. بيش از ده بار تيم مذاكره‌كننده اعلام كرد كه مذاكرات پايان يافته است و دليلي براي ادامه گفتگوها وجود ندارد و آنها قدم به قدم عقب نشستند و حاصل آن شد "برجام". اگر تيم بيشتر مقاومت مي‌كرد دستاوردها بيش از اين بود كه الآن هست.
امروز دولت و ملت با همدلي و همزباني مثل كوه در برابر آمريكا ايستاده‌اند. اقتدار ملي در اوج خود است. مجلس و شوراي امنيت ملي، مشروط و با حق تحفظ مي‌تواند "برجام" را بپذيرد يا اصلا رد كند. امروز نگاهها به نظام و رهبري است، هر تصميمي كه گرفته شود نتيجه خرد جمعي و عقل جمعي انقلابيون و مسئولين نظام است.
آنچه امروز حزب اللهي‌ها را به خط كرده و بايد در آماده باش دائمي باشند، تحولات پس از مذاكرات وين است. اولين واقعيت پيش رو آن است كه دشمن به حجم خصومت‌هاي خود افزوده است و درصدد نفوذ در اركان حكومت براي عملياتي كردن فاز سوم براندازي و تداوم جنگ نرم عليه ملت است. هوشياري در داخل به ويژه حفظ وحدت ملي و انسجام اسلامي و رصد كردن حركات دشمن، فوق العاده مهم است.
پيوند نفاق جديد و قديم در داخل و گرا دادن آنها به دشمن در بسترسازي فاز سوم عمليات براندازي يك واقعيت است. اگر هوشمندانه عمل كنيم توفاني كه مي‌خواهند به پا كنند تبديل به نسيمي خواهد شد كه پرچم اقتدار ملي را بيش از پيش در اهتزاز نگه مي‌دارد. دومين نكته آماده باش حزب الله درمنطقه و جهان و رصد تحولات و نقشه‌هاي شوم آمريكاست. اخوان المسلمين به طور اعم و حماس به طور اخص بايد بدانند دشمن اصلي در جهان، آمريكا و در منطقه رژيم صهيونيستي است. هر حركتي كه مقاومت را در برابر دشمنان اسلام و قرآن تضعيف كند يا حاصل غفلت است يا محصول خيانت و نفاق!
حزب الله در لبنان بايد در‌ آماده باش كامل باشد تا اگر دشمن دست از پا خطا كرد شهرهاي صهيونيست نشين مناطق اشغالي را با موشك شخم بزند. حزب الله در سوريه بايد در كنار ارتش دست تجزيه را قطع و از حريم حرم زينب (س) دفاع كند. در عراق نيروهاي مردمي در كنار ارتش، حافظ استقلال عراق باشند، والا تكفيري‌ها همچنان كه به بقيع رحم نكردند و همه قبور ائمه(ع) را ويران نمودند، نجف و كربلا را با خاك يكسان مي‌كنند. در يمن و بحرين دست تجاوز آل سعود بايد قطع شود.
آمريكايي‌ها پس از وين براي اوضاع داخلي ما و منطقه طراحي دارند. فقط با آماده باش دائمي حزب‌الله در داخل و خارج مي‌توانيم طراحي دشمن را به هم بزنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس