کد خبر 453803
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

محمد حمزه زاده مدیر سازمان سینمایی سوره در مراسم بزرگداشت خبرنگاران اعلام کرد حوزه هنری در تلاش است فیلم «مزار شریف» را همزمان با ایران در کشورهای منطقه نیز اکران کند.

اکران یک فیلم همزمان در ایران و کشورهای همسایهبه گزارش مشرق، دیروز در تالار سوره حوزه هنری، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد. در این مراسم كه با چند روز تاخیر از روز خبرنگار، به دلیل برگزاری آیین «سوره اخلاص» (استقبال و تشییع و تدفین دو شهید گمنام در حوزه هنری) انجام گرفت، هادی مولوی‌دوست مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده مدیر انتشارات سوره مهر و رئیس سازمان سینمایی سوره، فاضل نظری شاعر و معاون هنری حوزه هنری، خانواده شهدای مزارشریف و خبرنگاران سایت‌های خبری و مطبوعات كشور حضور داشتند.

مولوی‌دوست در ابتدای این برنامه، ضمن تشكر از حضور اصحاب رسانه و خانواده محترم شهدای دیپلمات، بیان كرد: از جانب آقای مومنی شریف ریاست محترم حوزه هنری كه به علت كسالت نتوانستند در این جمع حاضر شوند، سلام و تشكر ایشان را به شما می‌رسانم. درباره نقش و جایگاه خبرنگار، بسیار صحبت شده است و قصد ندارم گفته‌ها را تكرار كنم اما بر خود لازم می‌دانم از زحماتی كه در این دوره كاری كشیده‌اید تشكر كنم و بگویم دست توانای شما در كنار دست خلاق هنرمندان باعث می‌شود تفكر هنر انقلاب اسلامی رشد كند.

مدیركل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری همچنین گفت: ما همواره در روابط عمومی تلاش كرده‌ایم تعامل خوبی با خبرنگاران داشته باشیم و این را وظیفه خودمان می‌دانیم؛ با این حال به نوبه خودم اگر كم‌كاری و كوتاهی در ارتباط با خبرنگاران صورت گرفته، پوزش می‌طلبم و امیدوارم از این پس بتوانیم بیش از پیش فعالیت‌های موثری را شاهد باشیم.

شهدا، میراث معنوی ما هستند

در ادامه نیز سعید بیابانكی كه اجرای این مراسم را به عهده داشت، به برگزاری آیین «سوره اخلاص» در روزهای اخیر توسط حوزه هنری اشاره و بیان كرد: حضور شهدا برای این بود كه ما را بیدار كند و این میراث معنوی را بیش از پیش بشناسیم.

این شاعر ادامه داد: بزرگی می‌گفت تفاوت میراث فرهنگی مانند بناها و میراث معنوی در این است كه ما باید مراقب میراث فرهنگی باشیم اما این میراث معنوی ازجمله شهدا هستند كه از ما مراقبت می‌كنند كه به خطا نرویم.

وی همچنین با بیان اینكه تلاقی حضور آن‌ها با روز خبرنگار را به فال نیك می‌گیریم، گفت: این دو شهید بزرگوار كه مراسم تشییع و تدفین آن‌ها در حوزه هنری برگزار شد، از هركجای ایران كه باشند، فرزندان این آب و خاكند و در ورودی مسجد این نهاد فرهنگی آرمیدند تا مواظب ما باشند.

اکران یک فیلم همزمان در ایران و کشورهای همسایه

محمد حمزه‌زاده مدیر انتشارات سوره مهر و رئیس سازمان سینمایی سوره نیز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار بیان كرد: در اینجا می‌خواهم از زحمات جهادگرانه خبرنگاران در حوزه رسانه تشكر كنم. باور داریم كه جنگ امروز، جنگ رسانه‌هاست و افسران و فعالان حوزه جنگ رسانه شمایید. اگر بخواهیم بابت دقیقه دقیقه زحمات شما و رونقی كه به بازار فرهنگ و هنر می‌دهید تشكر كنیم، این كار میسر نیست؛ چراكه این حجم زیاد، قابل جبران نیست. بنابراین آمده ایم ادب را به جا بیاوریم و با ابراز ارادت، از تلاش شما تشكر كنیم.

حمزه‌زاده با بیان اینكه هر روز در حوزه هنری خبرها و اتفاقات زیادی رخ می‌دهد، گفت: در این نهاد فرهنگی هر روز كتاب‌هایی چاپ یا تجدید چاپ می‌شوند، فعالیت‌های محافل و جلسات شعر و نقد برگزار می‌شود، فیلم‌های مستند و سینمایی ساخته می‌شود و اقدامات زیادی كه با قلم توانای شما اطلاع رسانی می‌شود. می‌خواهم بگویم حوزه هنری را خانه خود بدانید، ما را نقد كنید و كمك كنید كه این مركز فرهنگی و هنری انقلابی اقدامات بهتری انجام دهد و به این ترتیب در ثواب اطلاع‌رسانی و رفع نواقص و كاستی‌های ما شریك شوید.

مدیر انتشارات سوره مهر به حضور خانواده محترم شهدای دیپلمات در این مراسم اشاره و اظهار كرد: این روزها در گروه‌هایی كه خانواده های شهدا تشكیل داده اند حضور دارم و حرف‌هایشان را می‌شنوم. می‌دانم كه كوتاهی رسانه چقدر می‌تواند برایشان سخت باشد اما آن‌ها همچنان صبورانه تحمل می‌كنند.

رئیس سازمان سینمایی سوره همچنین گفت: هدف اصلی فیلم «مزارشریف»، خونخواهی و رساندن فریاد مظلومیت این شهداست؛ چراكه در همان برهه زمانی این احقاق حق شكل نگرفت و من قلبا عرض می‌كنم این فیلم به واسطه شرایطی كه در منطقه وجود دارد و اسلام وهابی در حال صدمه زدن به اسلام ناب محمدی است، اتفاق بسیار مثبتی قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینكه تقاضا دارم تلاش كنید این فیلم بیشتر دیده شود، اظهار کرد: ما در تلاش هستیم این فیلم هم‌زمان با ایران در چند كشور دیگر نیز اكران شود. خوشبختانه شنیده‌ایم رییس جمهور درمورد این شهدا قول‌هایی داده‌اند. خانواده این شهدا در انتظار روزی برای نام‌گذاری این عزیزان نیستند و این ما هستیم كه محتاج حضور دائمی یاد و خاطره آن‌هاییم.

فاضل نظری شاعر و معاون هنری حوزه هنری اظهار كرد: این جلسه را بسیار مهم می‌دانم؛ چرا كه حضور در بین دوستان خبرنگار و اصحاب رسانه و همدمی و هم‌نفسی با این عزیزان كه در اینجا حضور دارند را فضیلت می‌دانم.

وی تاكید كرد: خبرنگاری شغل دشواری است چون با نقل یك خبر و بیان یك واقعیت گره خورده است و اینكه چگونه و با چه زبانی آن اتفاق مطرح شود كار حساس و مهمی است. كسانی كه با اعتقاد و باور در این راه كار می‌كنند و حتی گاهی جانشان را نیز در راه حقیقت و درستی می‌دهند مقام رفیعی دارند. ما این آیه قرآن را داریم كه كسی كه برای همسر و فرزندش تلاش كند حكم مجاهد در راه خدا را دارد؛ بنابراین با توجه به این آیه، اگر مجاهدت روشنگرانه و از جنس حقیقت باشد نیز ارزش بسیار بالایی خواهد داشت.

نظری همچنین گفت: در روزگار ما با سرعت و گستردگی شبكه‌های اطلاع رسانی، بیش از گذشته نیازمند كشف حقیقت هستیم؛ بنابراین خبرنگاران صدیق كه حقیقت‌ها را آن‌چنان كه بوده بیان كنند، قابل احترام و تكریم و تعظیم هستند.

وی در پایان، با خواندن شعری یاد خبرنگاران شهید را گرامی داشت و گفت: پاسداشت خبرنگاران شهید محملی شده برای پاسداشت حرمت این مقام و فضیلت این تلاش. خبرنگاران نزد خداوند اجر می‌گیرند و از آنجا كه با نیت فاش كردن حقیقت قدم در این راه گذاشتند، پاداششان را خواهند گرفت.

فیلم «مزارشریف» سفارش دل ما به خدا بود

در ادامه این مراسم و پیش از نمایش فیلم «مزار شریف»، یكی از اعضای خانواده شهید كریم حیدریان، از دیپلمات هایی كه در مزارشریف به شهادت رسید، در سخنانی اظهار كرد: مفتخریم كه اكران خصوصی فیلم «مزارشریف» فرصتی است تا از خبرنگاران و عوامل سازنده آن تجلیل به عمل بیاید. این فیلم، بیان ناگفته‌ها و تصویری واقعی از حوادثی است كه حاصل تحجر و تفكر خشك و جمود طالبان بوده و حالا با نام داعش ادامه پیدا كرده است.
اکران یک فیلم همزمان در ایران و کشورهای همسایه
وی تاكید كرد: آقای برزیده و همكارانشان بعد از ۱۷ سال غربت شهدای مزارشریف، بار دیگر نام این افراد را زنده كرده و به متن جامعه آوردند. من در همین‌جا به همه كسانی كه انگ سفارشی بودن به این فیلم می‌زنند می‌گویم بله، این فیلم سفارشی است اما سفارش دل ما به خدا بود كه این شهدا از پرده مظلومیت و غربت خارج شوند.

وی همچنین در پایان حرف‌هایش گفت: از دوستان خبرنگار می‌خواهم كه كمك كنند تا یاد و نام این شهدا زنده نگه داشته شود. با عنایت به رسالت خطیری كه خبرنگاران دارند، درخواست می‌كنم ندای این شهدای مظلوم را هم‌زمان با اكران این فیلم به گوش مردم جامعه برسانند.

در ادامه این مراسم، با حضور هادی مولوی‌دوست مدیركل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده مدیر انتشارات سوره مهر و رئیس سازمان سینمایی سوره، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و جمعی از دبیران فرهنگی رسانه های خبری، از خانواده شهدای دیپلمات (شهید ریگی، شهید مجید نوری نیاركی، شهید نورالله نوروزی، شهید حیدرعلی باقری، شهید محمدعلی غیاثی، شهید محمدناصر ناصری، شهید رشید پایاب فلاح، شهید خبرنگار محمود صارمی و شهید كریم حیدریان) كه در مزارشریف به شهادت رسیدند، تجلیل شد.

این بزرگداشت با پخش نماهنگی از مراسم تشییع و تدفین دو شهید غواص در حوزه هنری ادامه پیدا كرد، به تقدیر از خبرنگاران و تجلیل و تقدیر از خانواده شهدای مزارشریف رسید و در پایان با اكران فیلم «مزارشریف» ساخته حسن برزیده و محصول حوزه هنری به پایان رسید.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس