کد خبر 442346
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: روز دوشنبه تکلیف جایگزین «رستاخیز» مشخص خواهد شد و تا آن زمان سینماهای آزاد هر فیلمی که بخواهند نمایش می دهند!

به گزارش مشرق، غلامرضا فرجی با اعلام اینکه در حال حاضر در شش گروه سینمایی پنج فیلم به جز فیلم «رستاخیز» در حال اکران است، گفت: تا روز دوشنبه که در مورد جایگزین فیلم «رستاخیز» تصمیم‌گیری شود سینمای سرگروه این فیلم (آزادی) می‌تواند اکران فیلم قبلی خود (آتیش‌بازی) را ادامه دهد و سینماهای آزاد هم در صورت تمایل می‌توانند با هر فیلم دیگری قرارداد نمایش ببندند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره اکران فیلم «دوران عاشقی»(علیرضا رئیسیان)، از دیگر فیلم‌های ویژه‌ی عید فطر نیز گفت: قرارداد این فیلم برای نمایش در گروه سینمایی کوروش بسته شده است. این گروه سینمایی در حال حاضر فیلم «نهنگ عنبر»(سامان مقدم) را در حال نمایش دارد.

او با اشاره به اینکه طبق قانون شورای صنفی نمایش هر فیلم حداکثر 10 هفته می‌تواند روی پرده بماند گفت: با توجه به اینکه هشت هفته از آغاز نمایش «نهنگ عنبر» می‌گذرد و کف فروش این فیلم هنوز پایین نیامده است، پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا دو هفته دیگر فیلم «دوران عاشقی» در این گروه سینمایی جایگزین «نهنگ عنبر» شود.

فرجی در مورد فیلم «مزار شریف»(عبدالحسین برزیده)، دیگر فیلم اکران عید فطر نیز گفت: این فیلم در گروه سینمایی استقلال جایگزین فیلم «عصر یخبندان» خواهد شد و با توجه به اینکه تنها چهار هفته از اکران عصر یخبندان می‌گذرد و کف فروش این فیلم نیز افت نکرده است «مزار شریف» همچنان باید منتظر افت کف فروش «عصر یخبندان» باشد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پایان تأکید کرد: تا جلسه روز دوشنبه این شورا مشخص نخواهد بود که چه فیلمی در گروه سینمایی آزادی جایگزین فیلم توقیفی «رستاخیز» خواهد شد و با تشکیل این جلسه باید دید که چه فیلمی شرایط اکران و جایگزینی این فیلم را داراست.

اکران فیلم «رستاخیز» ساخته‌ی احمدرضا درویش، در 24 تیرماه پس از تنها چند سانس نمایش با دستور سازمان سینمایی متوقف شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس