کد خبر 453557
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از تولید کتاب صوتی این اثر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» گفت: به زودی کتاب صوتی تولید شده از خاطرات «آن بیست و سه نفر» نیز از سوی مرکز هنرهای نمایشی رادیو تولید و برای علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است این اثر که با صدای صداپیشگان توانا تولید شده، در اختیار انتشارات سوره مهر قرار گیرد تا در صورت تمایل همراه با کتاب در چاپ‌‌های آتی منتشر شود و یا با برچسب مجزایی در بخش کتاب‌های صوتی به فروش برسد.

به گفته یوسف‌زاده، مرکز هنرهای نمایشی رادیو در حال حاضر نیز شش قسمت از این کتاب را به صورت صوتی تولید کرده است که در این مدت در شبکه‌های مختلف رادیویی پخش شده است.

قربانی، مدیر رادیو نمایش، پیش‌تر در نشستی که به منظور جلسه تمرین نمادین نمایش رادیویی «آن بیست و سه نفر» برگزار شده، گفته بود: حدود چهار ماه پیش بود که با تقریظی که مقام معظم رهبری بر این کتاب انجام دادند نگاه‌ها به سمت این اثر ادبی متوجه شد و من هم کتاب را مطالعه کردم و با مطالعه آن هم خوشحال شدم و هم ناراحت. خوشحال از این حیث که با این کتاب یک جریان ادبی جدید شکل گرفته که شاید تا آن زمان مهجور بوده است و ناراحت از این جهت که چقدر ما از این کتاب ها در حوزه دفاع مقدس داریم که کمتر مورد توجه قرار می گیرند. ما در حوزه دفاع مقدس کم کار کرده‌ایم و این حوزه بسیار مهجور است. باید همه دست به دست هم دهند تا کارهای بیشتری از این قبیل صورت بگیرد.

«آن بیست و سه نفر» همان‌طور که راوی بر آن اذعان دارد، روایتی ناگفته و تاکنون تکرار نشده از جنگ هشت‌ساله عراق با ایران را در خود دارد که در نوع خود خواندنی است. کتاب نه روایتی داستانی و نه ماجرایی برخاسته از ذهن نویسنده است، «آن بیست و سه نفر» حکایتی است واقعی از زندگی 23 نوجوان که در عملیات بیت‌المقدس به اسارت درآمده‌اند. در حقیقت این کتاب سندی است از زندگی 23 رزمنده که سال‌های شیرین نوجوانی‌شان را در اسارتگاه‌های عراق گذراندند. نگاه به جنگ از قاب نوجوانی 17ساله، روایتی جدید از جنگ عراق با ایران است که بیش از هرچیزی تلخی و بی‌رحمی جنگ را تلنگر می‌زند.

کتاب با یک‌ پیش‌فصل مقدماتی و چهار فصل اصلی با نام‌های بهار، تابستان،‌ پاییز و زمستان آغاز می‌شود. یوسف‌زاده ابتدای آن را با خاطراتی از حضور خود و دو برادر دیگرش در جبهه آغاز می‌کند. در این بخش راوی خلاف بسیاری از آثار نوشته شده در این زمینه، روایت خود را از دوران کودکی و خانواده آغاز نمی‌کند، بلکه روایت‌هایی کوتاه اما خواندنی از فعالیت‌هایش در جبهه ارائه می‌دهد و سپس در خلال خاطرات جبهه، گریزی به دوران کودکی خود می‌زند و از خانواده و بیش از همه مادرش سخن به میان می‌آورد.

ماجرای «آن بیست و سه نفر» شنیدنی هم شد

یوسف‌زاده پیش‌تر با اشاره به چرایی نگارش خاطراتش و ویژگی‌های ادبی و موضوع «آن بیست و سه نفر» گفت: این اثر در خردادماه سال گذشته چند روز پس از پایان بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. علی‌رغم تلاش سوره مهر اثر به نمایشگاه کتاب نرسید، زیرا دوست داشتم در نمایشگاه حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره چاپ جدید از اثر منتشر خواهد شد، ادامه داد: کتاب پس از چاپ کم‌کم جای خود را در محافل پیدا کرد. البته مردم پیش از انتشار کتاب با ماجرای واقعه حضور 23 نوجوان در جنگ آشنا بودند و مستندی که آقای جعفری ساختند و از شبکه‌های استانی پخش شد، این اطلاعات را بیشتر کرد، اما کتاب اطلاعات تکمیلی و جزئی‌تری را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. موضوع کتاب درباره اسارت 23 نوجوان 13 الی 17 ساله است که در دوران جنگ اسیر می‌شوند و وقایع متعددی برای اینها در آن زمان رخ می‌دهد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس