رییس پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران گفت: طبق آمارهای اعلام شده، شایع‌ترین عمل جراحی زیبایی در ایران جراحی بینی است و بر همین اساس ایران رتبه اول را در این زمینه دارد. همچنین از نظر تعداد اعمال جراحی پلاستیک کشور ما جزو پنج کشور اول دنیاست

 به گزارش مشرق، دکتر ابراهیم رزم‌پا رییس پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران، علت شیوع زیاد جراحی پلاستیک در ایران را فرم آناتومی خاص بینی ایرانی‌ها، بالا بودن کیفیت اعمال جراحی زیبایی، سطح بالای دانش پزشکان و جراحان این رشته و هزینه پایین آن نسبت به سایر کشورها عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل اصلی آناتومی بینی، نژاد ایرانی‌ها است که با کشورهای اروپایی تفاوت دارد. به همین دلیل ایرانی‌ها بیشتر از سایر کشورها کاندید انجام جراحی زیبایی بینی هستند.

رییس پنجمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران ادامه داد: به دلیل بالا بودن کیفیت این اعمال جراحی و هزینه پایین آن، علاوه بر ایرانی‌های داخل کشور، متقاضیان زیادی نیز از کشورهای مختلف به ویژه آمریکا، کانادا، اروپا و کشورهای عربی و همسایه برای انجام این اعمال جراحی به ایران مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان خارجی انجام اعمال جراحی زیبایی بویژه بینی در ایران نیز جزو آمار جراحی‌های پلاستیک در ایران محاسبه شده و در افزایش آمار این جراحی‌ها و قرار گرفتن ایران در مقام اول کشورهای دنیا در زمینه جراحی بینی تاثیرگذارند.

رییس پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران از برگزاری این کنگره با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه راینولوژی و بیماری‌های سروگردن از 22 تا 24 مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی در تهران خبر داد و گفت: علاوه بر سخنرانان داخلی، 11 میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، سوئد، مصر و ایتالیا در مورد موضوعات مختلف مرتبط با علم راینولوژی سخنرانی خواهند داشت.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن علمی راینولوژی ایران، رزم پا هدف از برگزاری این کنگره و کارگاه های آموزشی آن را افزایش آگاهی پزشکان در مورد پیشرفته‌های صورت گرفته در سطح دنیا در زمینه علم راینولوژی و تبادل اطلاعات بین متخصصان این رشته عنوان کرد.

به گفته وی، اقدامات زیبایی سروگردن، اختلالات خواب، بیماری‌های ناحیه بینی و سینوس در اطفال، نقش سیستم ایمنی در بیماری‌های سروگردن و نانومدیسین ازجمله محورهای این کنگره است که در مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

رزم‌پا برگزاری 16 پانل را از دیگر برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و گفت: این پانل‌ها در طول سه روز برگزاری کنگره در مورد موضوعاتی همچون بیماری‌های بینی و سینوس، راینوپلاستی، اقدامات زیبایی سر و گردن، اختلالات سیستم ایمنی، اختلالات خواب و نانوتکنولوژی برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس