کد خبر 452782
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

وزیر امور خارجه کشورمان و نخست وزیر هند در خصوص روابط دو کشور،‌ مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف در این دیدار با ابلاغ سلام روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نخست وزیر هند و دعوت ریاست جمهوری ایران از وی برای سفر به تهران و همچنین تبریک شصت و هشتمین سالگرد استقلال هند اظهار کرد: ظرفیت مناسبات دو جانبه را در فضای جدید برای حرکت به سمت گام‌های بلندتر و گسترده‌تر مستعد می‌دانم.

وی خواستار تمرکز رایزنی‌های مقامات عالیه دو کشور شد.

ظریف با تشریح نتایج به دست آمده از طریق توافق هسته‌ای با 1+5 خاطرنشان کرد: برجام خاستگاه دو طرف مذاکره را به طور متوازن و متعادل تامین کرد و آثار سازنده‌ای برای تحولات منطقه‌ای در چارچوب ترویج رویکرد گفت‌وگو و همکاری و انتخاب گزینه دیپلماسی به جای جنگ و بی ثباتی را به همراه داشته و خواهد داشت.

ناراندا مودی نخست وزیر هند نیز با اشاره به نتایج دیدارهای خود با دکتر روحانی در حاشیه اجلاس اوفا در روسیه اظهار کرد: در دیدار با آقای روحانی به افکار مثبت و سازنده‌ای رسیده‌ایم و من تحت تاثیر فضای سازنده این دیدار قرار گرفته و اراده جدی ایشان را در تصمیمات جدید احساس کردم.

وی افزود: پس از برگشت به هند کلیه مسئولین زیربط را برای مرحله جدید آماده ساختیم و در سفر به آسیای میانه آثار و پیامد اجرای پروژه توسعه بندر چابهار و اجرای راه آهن به آسیای میانه و چگونگی پیشبرد آن را مورد رایزنی قرار دادیم.

مودی تاکید کرد: آمادگی کامل داریم هر چه سریعتر کمیسیون مشترک دو کشور برگزار شود و دستورات مقتضی برای این امر به مسئولان زیربط ابلاغ شده است.

نخست وزیر هند با ابراز علاقمندی نسبت به آخرین دیدگاه‌های ایران نسبت به افغانستان و سوریه خواستار رایزنی‌های مستمر میان دهلی و تهران جهت تحقق صلح و ثبات در منطقه شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس